لیلا حاتمی در کنار جولین مور، عضو هیئت‌داوران هفتاد‌و‌نهمین جشنواره فیلم ونیز شد

جولیان مور، رئیس هیئت‌داوران جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز امسال است

حاتمی در کنار دیگر داوران قرار است درباره برندگان جوایز اصلی جشنواره، ازجمله شیر طلایی بهترین فیلم و شیر نقره‌ای بهترین کارگردانی، تصمیم‌گیری کنند - Combo/AFP

آدری دیوان، کارگردان فرانسوی و برنده جایزه شیر طلایی جشنواره ونیز در سال گذشته، کازوئو ایشی گورو، نویسنده کتاب هرگز رها نکن و لیلا حاتمی، بازیگر ایرانی که بیشتر به دلیل بازی در فیلم «جدایی نادر از سیمین» شناخته می‌شود، از دیگر اعضای هیئت‌داوران خواهند بود. لئوناردو دی کوستانزو، کارگردان ایتالیایی، ماریانو کوهن، فیلمساز آرژانتینی و رودریگو سوروگوین، کارگردان و فیلمنامه‌نویس اسپانیایی، نیز در هیئت‌داوران حضور دارند.

این افراد درباره برندگان جوایز اصلی جشنواره، ازجمله شیر طلایی بهترین فیلم و شیر نقره‌ای بهترین کارگردانی، تصمیم‌گیری خواهند کرد؛ جوایزی که اغلب تعیین‌کننده جوایز فصل آینده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

جین کمپیون سال گذشته برای فیلم «قدرت سگ» موفق به دریافت جایزه شیر نقره‌ای شد و اسکار بهترین کارگردانی را دریافت کرد. این هفتمین بار در دهه گذشته بود که کارگردان فیلمی که برای اولین بار در جشنواره ونیز نمایش داده شد، در جوایز آکادمی اسکار نیز با استقبال و موفقیتی مشابه روبه‌رو می‌شد.

نامزدهای امسال جشنواره قرار است اواخر این ماه معرفی شوند و هفتاد‌و‌نهمین جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر در ونیز لیدو برگزار خواهد شد.

مور، بازیگر برنده جایزه اسکار، بفتا و امی است و اولین زن آمریکایی بود که جوایز برتر بازیگری در جشنواره بین‌المللی فیلم برلین برای «اسب» در سال ۲۰۰۲، جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز برای «دور از بهشت» در سال ۲۰۰۲ و جشنواره کن برای «نقشه‌های ستاره‌های سینما‌» در سال ۲۰۱۴ را به‌دست آورد. مور جانشین بونگ جون هو، فیلمساز اهل کره جنوبی شد که سال گذشته رئیس هیئت‌داوران جشنواره ونیز ۲۰۲۱ بود.

بیشتر از فرهنگ و هنر