انور قرقاش: سفیر امارات متحده عربی به زودی به ایران می‌رود

مشاور دیپلماتیک رئیس‌ دولت امارات متحده عربی گفت کشورش از ایده رویارویی با ایران حمایت نمی‌کند

انور قرقاش، مشاور دیپلماتیک رئیس‌ دولت امارات متحده عربی روز جمعه گفت: « امارات در تلاش است تا سفیر خود را به تهران بفرستد و به دنبال بازسازی پل‌ها با ایران است.»

او افزود: «ایده رویکرد تقابلی با ایران چیزی نیست که ابوظبی از آن حمایت کند.»

انور قرقاش پیش از سفر شیخ محمد بن زاید آل نهیان به پاریس به خبرنگاران گفت: «مکالمه ما ادامه دارد. ما در حال اعزام سفیر به تهران هستیم. بازسازی راه‌های ارتباط در همه زمینه‌ها ادامه داد.»

در پی قطع روابط ایران و عربستان سعودی در سال ۱۳۹۴، امارات عربی متحده نیز سطح روابط سیاسی و دیپلماتیک خود را با تهران کاهش داد و این روابط از سطح سفیر به کاردار تنزل پیدا کرد. امارات از  سال ۱۳۹۸ و پس از حملات به نفتکش‌ها در آب‌های خلیج فارس و زیرساخت‌های انرژی عربستان سعودی، تعامل با ایران را آغاز کرد و از آن زمان تاکنون مذاکرات مستقیم دو کشور ادامه داشته است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

وزیر تغییر اقلیم و محیط زیست امارات متحده عربی اوایل هفته در تهران بود.

به گزارش رویترز، ابوظبی همچنان از  فعالیت‌های منطقه‌ای ایران ابراز نگرانی می‌کند، اما مصمم است برای یافتن راه‌حل‌های دیپلماتیک تلاش کند.

قرقاش در پاسخ به سوالی در مورد صحبت درباره ائتلاف ضدایرانی برای مقابله با فعالیت‌های منطقه‌ای این کشور گفت که ناتو خاورمیانه یک مفهوم تئوریک است و برای ابوظبی، رویارویی یک گزینه نیست.

او افزود: «امارات متحده عربی طرف هیچ یک از کشورهایی نیست که رویارویی با ایران را یک گزینه می‌دانند، هر چند ما با سیاست‌های منطقه‌ای ایران مشکلاتی جدی داریم.»

با این حال، او گفت که امارات متحده عربی می‌تواند بخشی از هر ائتلافی باشد که از این کشور در برابر هواپیماهای بدون سرنشین و حملات موشکی محافظت می‌کند.