انور قرقاش: خواهان بهترین رابطه با ایرانیم

مشاور دیپلماتیک دولت امارات متحده عربی: پیامد تغییرات نظم بین‌المللی را در منطقه و ایران دنبال می‌کنیم

انور قرقاش: ایران همسایه ما است و تلاش می‌کنیم تا بهترین رابطه را داشته باشیم-National

انور قرقاش، وزیر مشاور دولت امارات متحده عربی در سیاست خارجی، گفت ما تلاش می‌کنیم تا بهترین رابطه را با ایران داشته باشیم.

انور قرقاش، روز پنجشنبه، ۲۵ فروردین، در نشست «امنیت و ثبات در جهان در حال تغییر ما، از نگاه امارات» که در ابوظبی، پایتخت این کشور، برگزار شد، گفت: «اختلافات باید از طریق دیپلماتیک حل شود و امارات متحده عربی خواهان گفت‌وگو با همه کشورهای همسایه خود است.» 

او گفت، «ایران همسایه ما است و ما تلاش می‌کنیم تا بهترین رابطه را با ایران داشته باشیم.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

قرقاش در بخش دیگری از سخنان‌اش، بار دیگر به ایران و داشتن رابطه خوب با همسایگان امارات متحده اشاره کرد. به گفته مشاور دولت امارات متحده عربی، «تغییر»، عنصر ثابت دنیای ما است و این تغییر بر امنیت و ثبات منطقه تاثیر می‌گذارد. او گفت: «ما در امارات باید پیامدهای تغییرات نظم بین‌المللی در منطقه که شامل کشورهای ایران، ترکیه، پاکستان و هند است را دنبال کنیم.»

مشاور دیپلماتیک دولت امارات متحده عربی، پیش‌تر هم بر لزوم داشتن رابطه کارآمد با ایران تاکید کرده بود. به گفته او، «تحریم بیشتر ایران راه‌حل نیست.»

قرقاش از حامیان مذاکرات اتمی با ایران و توافق «برجام» هم به شمار می‌رود. او پیش‌تر گفته بود: «مذاکرات ایران، در شکل دادن به «نظم نوین خاورمیانه» نقش اساسی دارد.

به گفته انور قرقاش، امارات متحده عربی برای کاهش تنش‌ها، دست خود را به سوی همه طرف‌ها در منطقه دراز کرده است.»

از جمله این تنش‌ها، حمله‌های حوثی‌ها، شبه‌نظامیان مورد حمایت جمهوری اسلامی ایران در منطقه است که در ماه‌های اخیر به خاک امارات متحده عربی کشیده شد.

قرقاش در آذرماه سال گذشته، میزبان علی باقری‌کنی، معاون وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران بود و سال گذشته هیاتی از امارات متحده عربی نیز به ایران سفر کرد.

از نگاه ناظران این ملاقات‌ها در راستای کاهش تنش‌ها-شامل متوقف کردن حمله‌های حوثی‌ها- و بهبود روابط دوجانبه انجام می‌شود.

بیشتر از جهان