تابستانی شاد و خنک، بدون نوشیدنی‌های الکلی

نیازی نیست دلایل الکل ننوشیدن خود را به دیگران توضیح دهیم

فراهم کردن نوشیدنی‌های موکتل در مهمانی‌های تابستانی بهترین راه برای کمک به دوستانی است که الکل نمی‌نوشند - Combo/Getty Images via Canva

آب رسانی به بدن در فصل گرما بسیار مهم است. اگر چه هیچ نوشیدنی جای آب را نمی گیرد اما سایر نوشیدنی‌های تابستانی هم می‌توانند به عنوان عامل کمکی به میدان بیایند.

با از راه رسیدن تابستان و احساس گرمای دلچسب آن، به فکر مسافرت، مهمانی و گذراندن اوقاتی خوش با خانواده و دوستان می‌افتیم. خواه یک مسافرت کوچک خانوادگی به یکی از شهرهای ساحلی باشد که می‌توان زیر نور آفتاب از سرگرمی‌ها و بازی‌های مختلف لذت برد، یا یک مهمانی دوستانه و صمیمی در کنار استخر؛ در هر صورت هیچ‌چیز به اندازه یک موکتل (mocktail) خنک و تازه آدم را سر حال نمی‌آورد.

اما موضوع این است که معمولا در دورهمی‌ها و جمع‌های خانوادگی و به‌ویژه دوستانه، کمتر موقعیتی یافت می‌شود که در آن از نوشیدنی‌های الکلی خبری نباشد و این برای کسانی که یا به‌تازگی الکل را کنار گذاشته‌اند یا به هر دلیلی، ترجیح می‌دهند الکل ننوشند، مشکل‌ساز است.

برای اینکه بتوان در مهمانی‌های تابستانی از مهمانانی که الکل نمی‌نوشند هم خوب پذیرایی کرد راه‌های مختلفی وجود دارد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

دومنیکا پرسونتی، مدیر اجرایی برنامه‌های درمان با دارو در ریکاوری سنترز آمریکا در کینگ آو پراشا پنسیلوانیا که با پیدا کردن جایگزین‌های سالم به افرادی که تصمیم گرفته‌اند الکل ننوشند کمک می‌کند، در گفت‌وگو با یاهولایف عنوان کرد: «ما اغلب به افرادی توجه داریم که در مرحله بهبودی و ترک‌اند که در بسیاری موارد، کار درستی است. اما خیلی‌ها هم به دلایل مختلف کلا نمی‌خواهند الکل بنوشند. حالا می‌خواهد فردی باشد که در دوره ترک و بهبودی است، کسی باشد که اهل الکل نیست یا اینکه به دلیل مسائل پزشکی از نوشیدن آن خودداری می‌کند، در هر صورت داشتن گزینه‌هایی برای این افراد عالی است.»

به گفته پرسونتی، محیط‌های اجتماعی برای افرادی که در مراحل ابتدایی بهبودند، می‌تواند چالش‌برانگیز باشد و این چالش زمانی که مدام مجبور باشیم دلایل الکل ننوشیدن خود را به دیگران توضیح دهیم، شدیدتر هم می‌شود. اینجا است که فراهم کردن نوشیدنی‌های موکتل در مهمانی‌های تابستانی بهترین راه برای کمک به دوستانی است که الکل نمی‌نوشند. با این کار، شرایطی را فراهم می‌کنید تا آن‌ها نیز به اندازه دیگران احساس راحتی کنند.

نوشیدنی جایگزین برای مشروب‌های الکلی چیست؟

به گفته آبراهام ژربیلوف که از جمله افرادی است که زندگی بدون الکل را انتخاب کرده، بلد بودن و درست کردن مجموعه‌ای از موکتل‌ها می‌تواند در مهمانی‌ها، افرادی را که الکل نمی‌نوشند، از شر سوالات پی در پی خلاص کند: «کاری که من برای اجتناب از ننوشیدن الکل انجام می‌دهم این است که آب گازدار و در کنار آن یک لیمو سفارش می‌دهم. اگر خودم میزبان یک مهمانی در حیاط خانه باشم، برای خودم در گیلاس شراب آب انار می‌ریزم؛ چون مزه مشابهی دارد و شبیه به شراب قرمز به نظر می‌رسد.»

مارلنا دل‌هیرو، متخصص ترک اعتیاد از برانزویل تگزاس، برای آماده‌سازی موکتل‌های تابستانه دستورهایی پیشنهاد می‌دهد که با آن‌ها به مشتریان خودش کمک می‌کند: «در محیط‌های گرم بسیار مهم است که هیدراته بمانیم. بنابراین من عاشق موکتل‌هایی‌ام که در ترکیب آن‌ها آب سلتزر (سودا) وجود دارد؛ موهیتو ویرجین با نعنا، سودا، لیمو ترش و شکر یا چیزی جایگزین شکر؛ سلتزر یا آب گازدار با لیموناد...»

به نظر دل‌هیرو، وقتی یک لیوان پر دستتان گرفته باشید، هم این حسن را دارد که آب بدنتان کم نمی‌شود و هم اینکه کسی به شما نوشیدنی الکلی تعارف نمی‌کند.

بیشتر از زندگی