شش نوشیدنی محبوب مسلمانان در وقت افطار

رسم و رسوم و فرهنگ غذایی کشورهای مختلف در اینکه لیوان اول افطار محتوی چه نوشیدنی باشد تاثیر دارد

معرفی نوشیدنی‌هایی که معمولا روزه‌داران با آن‌ها روزه خود را باز می‌کنند - Canva

زمان و طول مدت روزه‌داری در بین مسلمانان جهان متفاوت است، سفره افطار آن‌ها هم همین‌طور اما یکی از موارد مشترک در اغلب سفره‌های افطار نوشیدنی معمولا گرمی است که روزه داران بعد از ساعت‌ها نخوردن و نیاشامیدن روزه خود را با آن باز می‌کنند.
علاوه بر دلایل پزشکی و سلامتی که توصیه شده برای رفع گرسنگی مستقیم به سراغ غذای پرحجم نرویم، رسم و رسوم و فرهنگ غذایی کشورهای مختلف هم در اینکه لیوان اول افطار محتوی چه نوشیدنی باشد تاثیر دارد.

در اینجا به معرفی شش نوشیدنی می‌پردازیم که تهیه آن‌ها در منزل آسان است و می‌توانید روزه خود را با آن‌ها باز کنید.

۱- خروب
این نوشیدنی در فلسطین و مصر محبوب است. برای تهیه آن آب و شکر را در تابه‌ای مخلوط کنید و روی حرارت بگذارید تا محلول به رنگ قهوه‌ای درآید. پودر دانه خروب و آب بیشتری به محلول اضافه کنید و آن بجوشانید، سپس اجازه دهید خنک شود.

۲- شربت گل رز

این نوشیدنی شیرین و با طراوت دم کرده گل رز را می‌توان با آب یا شیر مخلوط کرد. برای طعم‌دهی بیشتر، می‌توانید برگ‌های نعنای تازه را به نوشیدنی خود اضافه کنید.

۳- لَبان

اگر وقت کافی برای تهیه نوشیدنی برای افطار نداشته‌اید، همیشه می‌توانید نوشیدنی ماست شور لبان را انتخاب کنید که در اکثر سوپرمارکت‌ها و خواربارفروشی‌ها پیدا می‌شود.

۴- سُبیا

این نوشیدنی شیر نشاسته‌ای در مصر و عربستان سعودی محبوبیت خاصی دارد و از نان قهوه‌ای تخمیر شده مخلوط با پودر نارگیل، شیر و شکر تهیه می‌شود. همچنین می‌توان به آن رنگ قرمز داد.

۵- کارکاده

اعتقاد بر این است که نوشیدنی شیرین چای ترش (هیبیسکوس) علاوه بر طعم با طراوتش، به کاهش فشار خون کمک می‌کند. برای تهیه این نوشیدنی تنها به آب، شکر و چای ترش خشک (هیبیسکوس) نیاز دارید.

۶- خوشاف

خوشاف در اصل یک سالاد میوه درست و حسابی است: با افزودن خرما، زردآلوی خشک، آلو خشک، انجیر و آجیل به مخلوط آب و قمر الدین (نوشیدنی به دست آمده از زردآلوی خشک) درست می‌شود.

بیشتر از زندگی