حجاب، حجاب، نقش بر آب

پس بانگ برآورد فرماندار که لاتاری حجابت برنده گردشی روی آب شد!

پس بانگ برآورد فرماندار که لاتاری حجابت برنده گردشی روی آب شد!

دلفینی در دریای مازندران

در داغاداغ مبارزات زنان و مردان وطن به مخالفت با حجاب اجباری و مانتوی نیمه اجباری، در روزهایی که حکومت اسلامی عقلش با مدفوعش قاطی شده و این دستش به آن دستش بفرما می‌زند، فرماندار فریدونکنار مشکل حجاب را حل کرد. نامبرده‌ی نامنبرده در حالی‌که کتش را روی دستش انداخته بود رفت در ساحل دریای مازندران، (در حاشیه همان پنج سانتیمتری که برایمان مانده)، یک بابایی را که با پیراهن و شلوار و احتمالاً کفش و جوراب به آب زده بود، صدا زد که اهل کجایی؟ آن بابا که برای حفظ شعائر اسلامی خودش را زیاد خیس نکرده بود، قدم زنان از توی آب آمد به آقای فرماندار دست داد. آقای فرماندار گفت «به خاطر حجاب حاج خانمتون، قایق یک دور رایگان شما را می‌گردونه.» بعد آقای فرماندار خطاب به حاج خانم چادر مشکی که مثل دلفینی بازیگوش، توی آب سیخ ایستاده بود، از راه دور بانگ برآورد که «به خاطر حجاب شما قایق رایگان شمارو سوار می‌کنه می‌گردونه.»

کاش امکانش بود که این قایق به جای اینکه یک دور کوچک آنجا بزند، یک گشت بزرگ دور ایران می‌زد و در کوچه خیابان‌های شهرهای مختلف، آن خانم حجابدار همانطور سیخ مثل دکل کشتی وسط قایق می‌ایستاد تا زنان ایران عبرت بگیرند و تشویق شوند و بدانند که اگر با چادر و چاقچور و پیراهن و شلوار و جورابشلواری توی آب بروند به رایگان سوار قایق فرماندار فریدونکنار می‌شوند. کاش تمام ایران مثل شهر ونیز می‌بود.

گفته می‌شود آقای فرماندار پیش از این چند بار می‌خواسته این حاتم بخشی را بکند اما چون معاونش بلد نبوده با موبایلش فیلمبرداری کند، پروژه عقب افتاده و صاف خورده به روزهای مبارزه با حجاب.

ناظران بین‌المللی می‌گویند اگر عملیات ابتکاری آقای فرماندار به تنهایی کافی نباشد، نیروی دریائی ارتش وارد عمل خواهد شد. دریادار حمزه علی جانشین فرمانده نداجا به خبرنگار ما گفت: با استفاده از ابتکار فرماندار فریدونکنار ما به زودی زن های باحجاب را سوار ناوگان دریائی جمهوری اسلامی کرده و یک دور رایگان در خلیج فارس می‌گردانیم.

وی افزود ولی البته با این کسادی که دکان حجاب با آن روبروست، در آینده استفاده از همان قایق‌های کوچک جوابگو خواهد بود. وی دوباره افزود حتی ممکن است کار به جایی بکشد که دیگر قایق هم لازم نباشد و ما از خواهران زینب-کماندو بخواهیم اگر تک و توک زن باحجابی به پستشان خورد، او را به کول بگیرند و یک دور کولی مجانی به او بدهند تا تشویق شود.

مصاحبه با فرماندار فریدونکنار

-چه شد که به فکر چنین جایزه‌ای افتادید؟
-با سلام به روح پر فتوح بنیانگذار انقلاب که دورتا دور مزار مقدسش را توری کشیده‌اند که کسی گل نیاندازد!، و با خاراندن پاچه‌های رهبر معظم انقلاب که همیشه ما را به خوشخدمتی تشویق می‌فرمایند، رعایت حجاب در این منطقه فوائد زیادی دارد و ممکن است آدم را از فرمانداری به استانداری برساند.

مصاحبه با آن زن محجّبه

-وقتی مژده قایق رایگان به شما دادند چه احساسی کردید؟
-وا! احساس چیه؟ ما هنوز اینقدر بی حیا نشدیم که احساس کنیم.
-منظورم اینه که چه حالی به شما دست داد؟
-استغفرالله. این حرفا چیه؟ ما هیچ‌وقت حالی بهمون دست نمی‌ده.
-از اینکه سوار قایق شدید لذت بردید؟
-خدا مرگم بده. لذت؟ پناه بر خدا.
-پیش از این قایق سوار شده بودید؟
-بعله، همیشه سوار می‌شدیم، فقط این دفعه سوار نشدیم!
-سوار نشدید؟
-نه خیر، شوهرم با بچه‌ها سوار شد گفت تو نیا قایقرانه نامحرمه، فرماندار ناراحت میشه.

***

برای دانلود رایگان کتاب «شعرانه» کلیک بفرمائید.

دیدگاه و نظرات ابراز شده در این مقاله لزوماً سیاست یا موضع ایندیپندنت فارسی را منعکس نمی کند.

بیشتر از دیدگاه