طالبان دو سرباز جبهه مقاومت ملی را پس از اسارت، تیرباران کردند

این دو سرباز به قصد تهیه مواد غذایی از پناهگاه خود خارج شده بودند که به دام طالبان افتادند

طالبان بارها اسیران جنگی را تیرباران کرده و سربریده‌اند- عکس: ارسالی به ایندیپندنت فارسی

عبدالشکور عصمتی و عمر عصمتی، دو سرباز عضو جبهه مقاومت ملی افغانستان، روز سه‌شنبه، ۲۱ تیر، پس از اسیر شدن به دست طالبان در کوه شابه استان پنجشیر، تیرباران شدند.

یک منبع آگاه در پنجشیر، به شرط محفوظ ماندن نامش، به ایندیپندنت فارسی گفت که دو سرباز تیرباران‌شده از یک خانواده بودند و در یکی از قرارگاه‌های نظامی جبهه مقاومت ملی در کوهستان شابه فعالیت می‌کردند.

این دو سرباز هنگامی که برای تهیه موادغذایی از قرارگاهشان خارج شدند، در دام طالبان افتادند و پس از یک درگیری کوتاه، به اسارت درآمدند. این دو سرباز اهل شهرستان آستانه با سقوط دولت پیشین افغانستان، به جبهه مقاومت ملی پیوسته بودند.

شماری از جنگجویان طالبان که در پنجشیر حضور دارند، با پخش تصاویر پیکرهای تیرباران‌شده این دو سرباز جبهه مقاومت ملی در توییتر، نوشتند که از آنان دو قبضه سلاح نیز گرفته‌اند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

طالبان در طول ۱۱ ماهی که با جبهه مقاومت ملی در پنجشیر و اندراب درگیرند، بارها اسیران جنگی را تیرباران کرده و سربریده‌اند. اوایل مه ۲۰۲۲ نیز چند سرباز جبهه مقاومت ملی در شهرستان ده‌صلاح بغلان و بخش‌هایی از پنجشیر، در جریان یک درگیری، به اسارت طالبان درآمدند و پس از شکنجه تیرباران شدند. طالبان علاوه بر نظامیان، شماری از غیرنظامیان را هم که از نزدیکان و بستگان فرماندهان جبهه مقاومت ملی بودند، تیرباران کرده‌اند.

دیده‌بان حقوق بشر اوایل ژوئن ۲۰۲۲، در گزارشی اعلام کرد که طالبان در پنجشیر اسرای جنگی و غیرنظامیان را بازداشت، شکنجه و اعدام کرده‌اند.

نیروهای جبهه مقاومت ملی در اواسط ژوئن ۲۰۲۲، یک هلی‌کوپتر نظامی طالبان را که در حال کمک‌رسانی به نظامیان این گروه بود، در منطقه کوهستانی دره آرزو ساقط کردند و یک فرمانده طالبان، دو خلبان و یک کمک خلبان طالبان به اسارت جبهه مقاومت ملی درآمدند. جبهه مقاومت ملی با انتشار ویدیو و عکس از این افراد گفت که آماده است آن‌ها را با اعضای این جبهه که در زندان‌های طالبان‌اند مبادله کند و از صلیب سرخ خواست در این زمینه میانجی‌گری کند.

جبهه مقاومت ملی همچنین هشدار داد که هرگونه اقدام طالبان علیه این جبهه ممکن است به ضرر اسرای طالبان تمام شود. این جبهه تاکنون در مورد تیرباران دو سرباز این جبهه پس ازاسارت، واکنشی نشان نداده است.