قاتل جورج فلوید به ۲۱ سال زندان دیگر نیز محکوم شد

این مامور پلیس پیش‌تر در دادگاه ایالتی نیز به ۲۲ سال زندان محکوم شده بود

این افسر سابق پلیس در سال ۲۰۲۱ به قتل جورج فلوید، سیاهپوستی که در خیابان بازداشت شده بود، اعتراف کرد‌ـ Pool via REUTERS

دریک شووین، افسر سابق پلیس مینیاپولیس که پیش‌تر به جرم قتل جورج فلوید به ۲۲ سال زندان محکوم شده بود، بار دیگر در دادگاه فدرال آمریکا محاکمه شد و این بار به‌دلیل رعایت نکردن حقوق مدنی مظنون (جورج فلوید)، به ۲۱ سال حبس دیگر محکوم شد.

این افسر سابق پلیس در سال ۲۰۲۱ به قتل جورج فلوید، سیاهپوستی که در خیابان بازداشت شده بود، اعتراف کرد و در ماه ژوئن همان سال در دادگاه ایالتی، در سه مورد اتهام «قتل غیرعمد درجه‌ دو»، «قتل درجه سه» و «قتل عمد درجه‌ دو» مجرم شناخته شد.

در محاکمه اخیر هم قاضی ارشد دادگاه فدرال ایالات‌ متحده آمریکا دریک شووین را در مجموع به ۲۵۲ ماه زندان محکوم کرد.

در پی صدور این حکم، کریستین کلارک، دستیار دادستان کل، گفت: «این حکم حاوی پیام قدرتمندی برای افسران پلیسی است که بدون مجوز قانونی از اسلحه مرگبار استفاده می‌کنند، آن‌ها باید بدانند که تحت تعقیب قرار می‌گیرند.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

معاون دادستان در عین حال افزود که هیچ حکم زندانی نمی‌تواند عواقب اقدام خشونت‌آمیز دریک شووین را جبران کند اما امیدوار است این حکم عدالت را اجرا کند.

با توجه به صدور دو حکم جداگانه، دادگاه درباره اینکه شووین دوران محکومیتش را در زندان فدرال یا ایالتی سپری کند تصمیم‌گیری خواهد کرد، اما قرار است هر دو محکومیت شووین به‌طور موازی اجرا شود.

قتل جورج فلوید، که ویدیوی آن در ماه مه سال ۲۰۲۰ به‌سرعت در جهان منتشر شد، موجی از احساسات و اعتراض‌های عمومی را در ایالات‌ متحده آمریکا و دیگر کشورها برانگیخت.

به گزارش سی‌ان‌ان، دریک شووین در دادگاه اعتراف کرد که در سال ۲۰۱۷ نیز با توسل به زور، حقوق یک نوجوان ۱۴ ساله را نقض کرده است. همان زمان در دادگاه، پرونده دیگری علیه این مامور پلیس سابق شهر مینیاپولیس گشوده شد.

شووین در دادگاه، فرزندان جورج فلوید را خطاب قرار داد و برای آن‌ها «بهترین‌ها» را آرزو کرد؛ اما برادر جورج فلوید خواستار اشد مجازات برای این مامور سابق پلیس شد و گفت این سخنان برادر من را زنده نمی‌کند.

بیشتر از جهان