گفتگوی جوکوویچ در آینه برای فرار از شکست

تنیس‌باز صرب به‌رغم باختن دو ست نخست مقابل سینر توانست به نیمه‌نهایی ویمبلدون صعود کند

جوکوویچ که به امید بیست و یکمین قهرمانی در گرنداسلم به لندن سفر کرده است -- SEBASTIEN BOZON / AFP

نواک جوکوویچ، بخت اول قهرمانی ویمبلدون، در یک مسابقه نزدیک توانست یانیک سینر ایتالیایی، بخت دهم قهرمانی این گرنداسلم، را در پنج ست شکست دهد. تنیس‌باز صرب دو ست نخست این مسابقه را باخته بود و به نظر می‌رسید که حذف تلخی در انتظارش باشد. تصویر بسته صورتش در این لحظات، پیامی جز ناراحتی شدیدش نداشت. با این حال، او آنقدر تجربه دارد که در چنین شرایطی ناامید نشود و ست سوم را قوی‌تر از قبل شروع کرد. در همین حال، قوای بدنی سینر که در دو ست نخست نمایش بی‌نقصی داشت، به تدریج افت کرد و نتوانست پا‌به‌پای حریف مشهورش ادامه بدهد.

ست اول بسیار نزدیک بود، ولی سینر به لطف سرویس‌های سنگینش در نهایت به برتری ۵ – ۷ رسید. تنیس‌باز ایتالیایی که روحیه گرفته بود، ست دوم را هم ۲ – ۶ برد تا در آستانه یک پیروزی بزرگ قرار گیرد.

جوکوویچ در شروع ست سوم، «سرویس» حریفش را «برک» کرد تا به برتری ۳ – ۶ برسد. تنیسور صرب که دوباره روحیه گرفته بود، موفق شد دو ست بعدی را با نتیجه مشابه ۲ – ۶ ببرد تا از سد یک حریف سرسخت بگذرد.

جوکوویچ که به امید بیست و یکمین قهرمانی در گرنداسلم به لندن سفر کرده است، پس از شکست حریفش گفت: «دو ست اول در مقایسه با سه ست بعدی، دو مسابقه متفاوت بود. او در دو ست اول بهتر از من بود. من برای توقفی کوتاه به رختکن رفتم و وقتی برگشتم، انرژی‌ام برگشته بود. واقعیت این است که صحبت کوتاهی با خودم در آینه داشتم. گاهی وقتی شرایط به نفع آدم پیش نمی‌رود، چنین کاری لازم است؛ یک توقف کوتاه، تا افکارش را دوباره منظم کند.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

نوله افزود: «خوش‌شانس بودم که ست سوم را خیلی خوب شروع کردم. خیلی زود توانستم سرویس حریف را برک کنم. این خیلی به من اعتماد‌به‌نفس داد و متوجه تردیدهایی در بازی‌ حریف شدم. تجربه‌ام کمک کرد که با این فشار کنار بیایم.» او در پایان به شوخی گفت: «توقف بازی برای رفتن به دستشویی، نقطه‌عطف این بازی بود.»

خبر خوب برای هواداران تنیس این است که جوکوویچ تا فینال با نادال روبه‌رو نخواهد شد. تنیس‌باز اسپانیایی که موفق شده است دو گرنداسلم قبلی این فصل در استرالیا و فرانسه را ببرد، چهارشنبه برای رسیدن به نیمه‌نهایی با تیلور فریتز آمریکایی، بخت یازدهم مسابقات روبه‌رو می‌شود. 

نادال ۳۶ ساله که بدون دردسر زیادی به یک‌چهارم نهایی رسیده است، در پاسخ به خبرنگاران گفت: «از صحبت درباره وضعیت بدنم خسته شده‌ام. نمی‌خواهم پرسش شما را بدون جواب بگذارم، ولی گاهی از خودم و تمام مشکلاتی که داشتم، خسته می‌شوم. در میانه یک مسابقه قرار دارم و ترجیح می‌دهم در این باره صحبت نکنم.»

بازی دیگر چهارشنبه، مرحله یک‌چهارم نهایی بین نیک کیریوس استرالیایی و کریستیان گارین اهل شیلی است.

بیشتر از تنيس