چهارمین مناظره دمکرات‌ها؛ مشاجره‌ کنترل شده کاندیداهای جویای نام

جو بایدن با توجه به اینکه دیگر پیش‌رو نیست، آرام به نظر می‌رسید

SAUL LOEB / AFP/ کاندیداهای دمکرات در چهارمین مناظره مقدماتی انتخاباتی در اوهایو ۱۵ اکتبر ۲۰۱۹

حزب دموکرات چهارمین مناظره رسمی خود را برای انتخابات 2020 در اوهایو برگزار کرد. با توجه به اینکه  الیزابت وارن به عنوان پیشتاز فرض شده ، انتظار می‌رفت که در جریان این مناظره اینگونه مورد حمله قرار بگیرد.

در این مناظره بین بسیاری از کاندیداها، مشاجره و جدل زیادی درگرفت، ولی درگیری ها آنقدر شدید نبود، بویژه برای نامزدهای رده پایین که در جستجوی نام و شناخته شدن بودند.

خانم وارن زیر ضرب منتقدان قرار گرفت، شاید برجسته‌ترین آنها از پیت باتیگیگ بود که فکر کرد لازم است یک یا دو ضربه به او بزند.

به طور کلی، خانم وارن چشمگیر و باهوش بود، اگرچه شاید چیزی بیش از این که از خودش دفاع کند و میدان را حفظ کند، انجام نمی داد. اینکه آیا او در نتیجه اتفاقاتی که امشب رخ داده، متوجه تغییر آمار و ارقام محبوبیتش هست، خود قابل بحث است.

احتمالاً این موضوع برای جو بایدن نیز صدق می کند، که با توجه به اینکه دیگر پیشرو نیست تقریباً آرام تر به نظر می رسید.

او با پرسشی که درباره اتهامات مطرح شده توسط دونالد ترامپ در مورد فعالیت های تجاری اش و اقدامات پسرش در اوکراین بود، ماهرانه برخورد کرد. همه لیست‌ها ذهنی هستند و قابل بحث و گفتگو، اما در اینجا شش نامزد به دلایل مختلف برجسته هستند.

برندگان:

کامالا هریس

پس از ایجاد سر و صداهای زیاد در اولین مناظره وقتی او جو بایدن را در مورد سابقه ی نظرات نژادپرستانه اش به چالش كشید، سناتور كالیفرنیا از مقابله های بعدی کنار کشید. سه شنبه شب، به نظر می رسید که او دوباره به میدان مبارزه بازگشته است. بهترین جمله ای که گفت درباره دسترسی زنان به مراقبت های بهداشتی باروری بود.

او گفت: «این ششمین مناظره این دوره از ریاست جمهوری است. حتی یک کلمه در مورد مراقبت های بهداشتی و دسترسی زنان به مراقبت های باروری در این مناظره ها گفته نشد. این وحشتناک است. دست از بدن زنان بردارید و به زنان اجازه دهید تا در مورد زندگی خود تصمیم بگیرند».

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

پیت باتیگیگ

بیشتر نظرسنجی ها نشان می دهد که شهردار ایندیانا در این مسابقه به طور متناوب با کامالا هریس برای کسب مقام چهارم پس از جو بایدن، الیزابت وارن و برنی سندرز قرار دارد. او می داند که باید آمیزه ای از ایده های پیشتازان این رقابت را بگیرد و به شکلی ارائه دهد و این کار را انجام داد. او به جای برنامه بهداشت همگانی با حمایت دولت که آقای سندرز و خانم وارن از آن حمایت می کنند، در مورد گسترش قانون مراقبت ارزان قیمت حرف زد و گفت: «من نمی فهمم چرا شما فکر می کنید تنها راه تأمین پوشش همگانی ارزان قیمت، حذف طرح های خصوصی و گرفتن بیمه های 150 میلیون آمریکایی ظرف مدت کوتاه چهار سال است».

تولسی گابارد

برخی از این فکر که نماینده زن کنگره از هاوایی در این مناظره خوب بوده، متنفرند، اما احتمالاً این افراد او را به عنوان دوستدار بشار اسد کنار گذاشته اند. حامیانش می گویند که او به قدرت از حقیقت می گوید و نظرش را درباره دخالت ایالات متحده در خاورمیانه با جدیت اعلام می کند. «کشتار کردهایی که توسط ترکیه انجام می شود، یکی دیگر از پیامدهای منفی جنگ تغییر رژیم است که ما در سوریه در حال انجام آن هستیم. خون کردها بر دست های دونالد ترامپ است، همینطور بر دست بسیاری از سیاستمداران کشور ما از هر دو حزب است که از این جنگ مداوم تغییر رژیم در سوریه که از سال 2011 آغاز شده، همراه با بسیاری از رسانه های اصلی، حمایت و آن را تشویق کرده اند».

بازندگان:

تام استایر

ظاهرا توئیتر با تحسین روابط میلیاردر 62 ساله را روشن کرد. با این وجود که تاکنون 30 میلیون دلار از پول خود را صرف تبلیغات کمپین اش کرده و دستیابی برای واجد شرایط شدن حضور در این رقابت ها، معلوم شد که حرف زیادی برای گفتن ندارد. چه حیف.

جولین کاسترو

این نامزد تگزاسی، بعد از مناظره ی پیشین، برای پرسیدن سئوالات سخت و خشن درباره اینکه آیا جو بایدن از نظر جسمی و روحی مناسب شغل ریاست جمهوری است، مورد تمجید و برخی انتقادات قرار گرفت. او باهوش و تر و فرز بود و حرف های خوبی در مورد مهاجرت برای گفتن داشت. در اوهایو، او به خوبی قبل نبود. صدایی که به سختی شنیده می شد.

بتو اورورکه

آخرین مناظره در هیوستون چند روز پس از تیراندازی گسترده در فروشگاه وال مارت ال پاسو برگزار شد؛ رویدادی که این نماینده کنگره با شور و احساس همدلی پاسخ داد. او از دونالد ترامپ خواستار کنترل اسلحه شد و او را متهم كرد كه نفرتی را هم می زند که به این تیراندازی منجر شده است و این سخنان او با تحسین زیادی مواجه شد. مناظره‌ها بهترین مکان برای او نیست. اما هوادارانش از اینکه او در اوهایو کم کاری کرد و پرشورتر از حضورش در هیوستون ظاهر نشد، ناامید خواهند شد.

اشاره ویژه:

برنی سندرز شایسته قدردانی است فقط برای اینکه در این مناظره حضور داشت، زیرا تنها چند هفته پیش بود که او یک حمله قلبی را از سر گذراند. او نیرومند، رسا و فارغ از این که سئوال چیست، مثل همیشه، همان جواب را می داد. یک قدردانی اضافی هم باید از او بشود به خاطر اینکه از همه، از جمله رقبای خود، به خاطر آرزوهای خوبشان تشکر کرد، لحظه‌ای که کاملاً اصیل به نظر می‌رسید.

این نوشته برگردان فارسی از مقالات منتشر شده دیگری است و منعکس کننده دیدگاه سردبیری روزنامه ایندیپندنت فارسی نمی باشد.

www.independent.co.uk/news/world/americas/us-election

© The Independent