کارمند ارشد اداره معارف طالبان در بامیان به اتهام زنا بازداشت شد

زنی که همراه با این کارمند بازداشت شد، قرار بود در ازای رابطه جنسی معلم شود

طالبان صبح سه‌شنبه با ضمانت یکی از اعضای خانواده‌ زن بازداشت‌شده را آزاد کردند-BEHROUZ MEHRI / AFP

ماموران اداره استخبارات (اطلاعات) طالبان شامگاه دوشنبه، ۱۳ تیر، بشیر حیدری، کارمند ارشد اداره معارف طالبان در بامیان و از بستگان مولوی اسلام‌الدین عثمانی، رئیس آن اداره را به همراه یک زن و دو مرد دیگر، به اتهام رابطه جنسی خارج از ازدواج، بازداشت کردند.

یک منبع آگاه در بامیان به شرط محفوظ ماندن نامش، به ایندیپندنت فارسی گفت که بشیر حیدری در زمینه استخدام معلمان و کارمندان در اداره معارف اختیاراتی دارد و به دلیل روابط نزدیک با رئیس این اداره، افراد موردنظر خود را در بخش‌های مختلف معارف استخدام می‌کند. به گفته این منبع، زنی که همراه بشیر حیدری بازداشت شد، قرار بود در ازای همخوابگی با او، به عنوان معلم در یکی مدارس مرکز بامیان، استخدام شود.

این افراد شامگاه دوشنبه در یک مرکز درمانی متعلق به یکی از همکاران بشیر حیدری و در حین رابطه جنسی، بازداشت شدند. این منبع تصریح کرد که افراد بازداشت‌شده از جمله زنی که به داشتن رابطه نامشروع با بشیر حیدری متهم است، اعتراف کرد که قرار بود در ازای این رابطه، به استخدام اداره معارف درآید.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

طالبان صبح سه‌شنبه این زن را با ضمانت اعضای خانواده‌اش آزاد کردند اما بشیر حیدری و دو مرد دیگر همچنان در زندان‌اند. به گفته این منبع،‌ مولوی اسلام‌الدین عثمانی، رئیس اداره معارف بامیان، در تلاش است بشیر حیدری و همراهانش را آزاد کند اما شماری از شاهدان محلی که در زمان بازداشت آنان در حین رابطه جنسی، حضور داشتند، از استاندار طالبان می‌خواهند آنان را مجازات کند.

این منبع افزود که فساد اداری، اختلاس و سوءاستفاده جنسی از معلمان زن در اداره معارف بامیان رو به افزایش است اما به دلیل سلطه طالبان و هراس مردم از دستگیری، کسی این موارد را گزارش‌ نمی‌کند.

جمعه گذشته، ملا هیبت‌الله آخوندزاده، رهبر طالبان که برای نخستین‌بار در کابل و در جمع بزرگی از علمای طالبان سخنرانی می‌کرد، مدعی شد که فساد اداری، اختلاس و فساد اخلاقی در افغانستان ریشه‌کن شده است و همه ادارات دولتی در حکومت طالبان در راستای حل مشکلات مردم فعالیت می‌کنند.

رهبر طالبان در حالی این ادعا را مطرح کرد که تاکنون چندین مقام محلی طالبان در استان‌های مختلف به اتهام روابط جنسی خارج از ازدواج بازداشت شده‌اند. در ماه مارس، عبدالله حقانی، برادر عالم‌گل حقانی، از اعضای کلیدی شبکه حقانی، در یک مجلس خوشگذرانی در کابل که چند دختر در آن می‌رقصیدند و الکل می‌نوشیدند، بازداشت شد. ویدیو بازداشت او که در رسانه‌های اجتماعی بارها دست‌به‌دست شد، واکنش‌ گسترده‌ مردم و اعضای طالبان را در پی داشت.

بیشتر از جهان