روح‌الله زم طبق طرح «استرداد مجرم» به مقامات امنیتی ایران تحویل داده شد

منابع آگاه به ایندیپندنت فارسی گفتند که روح‌الله زم با گذرنامه ایرانی به عراق سفر کرده بود

روز دوشنبه ۲۲ مهر (۱۴ اکتبر) روابط عمومی کل سپاه پاسداران در بیانیه‌ای اعلام کرد روح‌الله زم، مدیر کانال تلگرامی «آمدنیوز» را بازداشت کرده است. در این بیانیه ادعا شده روح‌الله زم با «عملیات حرفه‌ای، هوشمندانه و چندوجهی با به کارگیری روش‌های نوین اطلاعاتی و شگردهای ابتکار» به داخل کشور هدایت و بازداشت شده است.

بر همین اساس منابع آگاه عراقی به ایندیپندنت فارسی اطلاع دادند که آقای زم براساس طرح «استرداد مجرم» در بخش ترانزیت فرودگاه بغداد به نیروهای اطلاعاتی امنیتی جمهوری اسلامی ایران تحویل داده شده است. این منبع تاکید داشت که آقای زم در خاک کشور عراق ربوده نشده‌اند.  روح‌الله زم با گذرنامه جمهوری اسلامی ایران به کشور عراق سفر کرده بود. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

کانال تلگرامی وابسته به نهادهای امنیتی جمهوری اسلامی به نام «اخبار امنیتی دفاعی»، در خبری اختصاصی اطلاعات بیشتری چگونگی بازداشت روح‌الله زم منتشر کرده است. 

به نوشته این کانال تلگرامی، «زمانی که [روح‌الله زم]  فرانسه را به مقصد کشور ... همسایه ایران ترک کرد کاملا زیر چتر اطلاعاتی ایران قرار داشت و در فرصت مناسب به تور سازمان اطلاعات سپاه افتاد و خود و همراهانش به همراه تمامی دستگاه‌هایی که داشته‌اند شامل تبلت، تلفن هوشمند، کامپیوتر و.... همچنین مدیریت کانال و سایت آمدنیوز و تمامی اطلاعاتی که توسط افراد داخل ایران برای این رسانه ضد انقلاب ارسال می‌کردند، در اختیار پاسداران سازمان اطلاعات سپاه افتاد».

شیرین نجفی از ادمین‌های کانال آمدنیوز در این سفر همراه آقای زم بودند. به گفته منابع آگاه خانم نجفی با گذرنامه فرانسوی به عراق سفر کرده و هیچ تهدیدی شامل حال ایشان نشده است. 

 

بیشتر از