یک خرید جدید برای کلکسیون ستارگان گواردیولا

کالوین فیلیپس با انتقالی ۴۲ میلیون پوندی به منچسترسیتی پیوست

فیلیپس که در یورو ۲۰۲۰ یکی از هافبک‌های کلیدی تیم ملی انگلیس بود تمام دوران فوتبالش را در لیدز گذرانده است - Oli SCARFF / AFP

منچسترسیتی در ادامه خریدهای گزیده و البته گران خود، کالوین فیلیپس را هم به تیمش اضافه کرد. رقم قرارداد شش ساله هافبک فصل قبل لیدز ۴۲ میلیون پوند است که بندهای پاداش هم به آن اضافه خواهد شد.

فیلیپس که در یورو ۲۰۲۰ یکی از هافبک‌های کلیدی تیم ملی انگلستان بود، تمام دوران فوتبالش را در لیدز گذرانده و حالا قرار است جانشین فرناندینیو شود. این هافبک برزیلی پس از ۹ سال منچسترسیتی را ترک کرد و به اتلتیکو پاراننزه در زادگاهش پیوست.

گواردیولا که فصل پیش برای چهارمین بار در پنج فصل گذشته به قهرمانی لیگ برتر رسید، تیم کاملی در اختیار دارد و منچسترسیتی قرار نیست نقل و انتقالات شلوغی داشته باشد. با این حال، این باشگاه به لطف مالکان ثروتمندش، بازیکنان ویژه‌ای را هدف قرار می‌دهد و در مسیر جذب آن‌ها، معمولا به راحتی رقیبان را کنار می‌زند.

فیلیپس سومین خرید تابستانی «سیتی» محسوب می‌شود. آن‌ها در شروع ارلینگ هالند، مهاجم نروژی و از پدیده‌های فوتبال جهان را به خط حمله اضافه کردند. خرید دوم سیتی، استفان اورتگا، دروازه‌بان آلمانی، بود که قرار است ذخیره ادرسون باشد. پس از نهایی شدن قرارداد فیلیپس، سیتی سراغ مارک کوکورلا، مدافع چپ برایتون، خواهد رفت. بازی‌های خوب این ملی‌پوش اسپانیایی توجه گواردیولا را جلب کرده است و پس از نهایی شدن انتقال او، باشگاه احتمالا زینچنکو را در فهرست فروش قرار خواهد داد. سیتی همچنین در پنجره زمستانی، خولیان آلوارز را از ریورپلاته خرید که تا پایان فصل به صورت قرضی در این تیم آرژانتینی ماند و حالا به تمرین‌ها اضافه شده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

از نگاه فیلیپس، این یک انتقال «رویایی است که به واقعیت می‌پیوندد»، و اضافه می‌کند: «بازی زیر نظر گواردیولا و یادگیری از او و کادر فنی‌اش، و نیز اضافه شدن به یک تیم فوق‌العاده، دورنمایی است که مرا به شدت هیجان‌زده می‌کند.»

این هافبک ۲۶ ساله که پیراهن شماره «۴» را به تن خواهد کرد، به تلویزیون سیتی گفت: «بابت دوران حضورم در لیدز و تمام کسانی که با آن‌ها همکاری کرده‌ام، قدردانم، ولی حالا می‌خواهم خودم را در سطحی دیگر و در کنار بازیکنانی فوق‌العاده و حرفه‌ای و یک مربی باورنکردنی بسنجم.»

سیتی ترافیک شدیدی در خط میانی‌اش دارد و فیلیپس باید بتواند خود را به ترکیب اصلی تحمیل کند. گزینه اول گواردیولا برای بازی در هافبک دفاعی، رودری اسپانیایی است، و ایلکای گوندوگان، کوین دبروین، و برناردو سیلوا هم برای دو جای خالی دیگر خط میانی رقابت می‌کنند. با این حال، حضور این هافبک انگلیسی که در کنترل فضای جلو خط دفاع و فرستادن پاس‌های کوتاه و بلند تبحر دارد، دست گواردیولا را برای انتخاب ترکیب‌های مختلف در خط میانی کاملا باز می‌گذارد.

بیشتر از فوتبال