بلاتکلیفی بارسا در بازار تابستانی

تلاش‌های باشگاه اسپانیایی برای توافق با لواندوفسکی و دمبله تا به حال بی‌نتیجه بوده است

باشگاه براسلونا شرایط اقتصادی خیلی خوبی ندارد- LLUIS GENE / AFP

این روزها حال هواداران بارسا خیلی خوب نیست. رئال مادرید، رقیب سنتی، فصل قبل را با قهرمانی لالیگا و لیگ قهرمانان به پایان برد و آن‌ها امید داشتند که برای فصل جدید تیم هم‌ترازی آماده کنند، ولی تلاش‌های باشگاه در بازار نقل‌و‌انتقالات فعلا بی‌نتیجه بوده است.

ژاوی از میانه فصل قبل به نیمکت اضافه شد و توانست بارسا را به مسیر درست برگرداند، ولی برای جبران فاصله با رئال مادرید نیاز به تقویت تیمش دارد. تمرین‌های بارسا کمتر از یک هفته بعد (۴ ژوئیه) شروع می‌شود، ولی هنوز هیچ بازیکن جدیدی به تیم اضافه نشده است.

مهم‌ترین هدف تابستانی بارسا جذب روبرت لواندوفسکی است، ولی به‌رغم اصرار مهاجم لهستانی بایرن‌ مونیخ هنوز حاضر نشده است رضایتنامه‌اش را صادر کند. خریدن بازیکن از این باشگاه آلمانی کار آسانی نیست و این از بدشانسی بارسا است.

به گزارش مارکا، مهاجم لهستانی و ژاوی چهارشنبه‌شب به‌طور مجزا وارد رستورانی در ایبیزا شدند و با یکدیگر احوالپرسی کردند، ولی این مکان عمومی شلوغ جای خوبی برای صحبت یا مذاکره مفصل نبود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به گزارش نشریه آلمانی بیلد، بایرن تازه‌ترین پیشنهاد بارسا که ۴۰ میلیون به علاوه ۵ میلیون یورو پاداش بوده را رد کرد و به نظر می‌رسد که راضی نیست بهترین گلزنش را با پیشنهادی کمتر از ۵۰ میلیون یورو واگذار کند.

بارسا شرایط اقتصادی خیلی خوبی ندارد و هنوز مشخص نیست که پیشنهاد بهتری به بایرن ارائه بدهد، ولی شنیده می‌شود که لواندوفسکی حاضر نیست در تمرینات پیش‌فصل بایرن حاضر شود و احتمالا باشگاه را تحت فشار قرار خواهد داد. مایک بارتل، مدیر برنامه سابق این بازیکن، به بیلد گفت که احتمالا او به این تصمیم واکنش نشان خواهد داد: «تعجب نمی‌کنم اگر روبرت در تمرینات پیش‌فصل بایرن حاضر نشود.» بایرن تمریناتش را چهار روز دیرتر از بارسا، یعنی از هشتم ژوئیه شروع خواهد کرد.

دیگر پرونده‌های نقل‌و‌انتقالاتی بارسا هم هنوز به نتیجه نرسیده است. ژاوی امید داشت که عثمان دمبله قراردادش را تمدید کند، ولی مهاجم فرانسوی هنوز به این پیشنهاد پاسخ مثبت نداده است. به گزارش روزنامه اسپرت، سرمربی بارسا دوشنبه تعطیلاتش را نیمه‌کاره گذاشت تا برای ملاقات با دمبله به بارسلون برگردد، ولی تلاش جدید او هنوز نتیجه نداده است.

باشگاه بارسلونا تاکید کرد که این آخرین پیشنهاد به دمبله است و رقم قراردادش را به هیچ وجه بالاتر نخواهد برد. بارسا به ستاره فرانسوی دستمزد سالانه ۶ میلیون یورو پیشنهاد داده که ممکن است ۱.۵ میلیون یورو پاداش هم به آن اضافه شود. در همین حال، گفته می‌شود که بایرن مونیخ و چلسی هم به دمبله پیشنهاد داده‌اند که ارقامش از پیشنهاد بارسا بالاتر است.

بیشتر از فوتبال