روزنامه جوان با دفاع از طائب، مدعی شد: نفوذ جاسوسان در دولت احمدی‌نژاد

این روزنامه مدعی شد حسین طائب، نفوذ یک شبکه انگلیسی آمریکایی در دولت احمدی‌نژاد را خنثی کرده بود

روزنامه جوان:«در ماجرای خانه‌نشینی احمدی‌نژاد، سازمان اطلاعات سپاه وارد حوزه عملیات و اقدام علیه جریان نفوذ و انحراف شد.»- ATTA KENARE / AFP

حواشی برکناری حسین طائب از ریاست سازمان اطلاعات سپاه پاسداران، کماکان ادامه دارد. روزنامه جوان با حمایت از فعالیت‌های حسین طائب در سازمان اطلاعات سپاه در مطلبی به نفوذ یک شبکه «آمریکایی-انگلیسی» در دولت محمود احمدی‌نژاد اشاره کرده است.

روزنامه جوان در این مطلب با اشاره به نزدیکی دولت احمدی نژاد به پریوش سطوتی آورده است: «از نکاتی که درباره شخصیت فرمانده سابق اطلاعات سپاه باید به آن توجه شود، مقابله با یکی از خطرات جدی در دولت به‌ظاهر عدالت‌خواه احمدی‌نژاد بود، بسیاری از متدینین و حامیان انقلاب که هنوز دل درگرو احمدی‌نژاد دارند، به‌صورت کامل اطلاع ندارند که نفوذ به معنای واقعی کلام، چگونه در دولت احمدی‌نژاد اتفاق افتاد؟ و چگونه یک پیرزن خبره و آموزش‌دیده به نام پریوش سطوتی (همسر دکترحسین فاطمی)، به‌راحتی و با چراغ سبز رئیس‌جمهور و مشایی، وارد حوزه برنامه‌ریزی و تصمیم‌گیری برای دولت شد؟»

محمود احمدی‌نژاد پیش از این در مورد پریوش سطوتی همسر حسین فاطمی، وزیر خارجه دولت مصدق، صحبت کرده بود. احمدی‌نژاد در مصاحبه‌ای درحالی که علیه حداد عادل صحبت می‌کرد گفت: «این آقا یادش نرود که با همسر شهید فاطمی ملاقات کرد و تلاش کرد حمایت او را برای گروه خودش جلب کند و علیه دولت دهم صحبت کند. زمانی که این خانم پیشنهاد ایشان را نپذیرفت و عکس دستبوسی او از فرح را نشان داد، شب نیروهای امنیتی به منزل او ریختند و کامپیوتر حامل عکس را با خودشان بردند. بعدا هم دستگیرش کردند و بیست و شش روز او را به زندان بردند و بعد تحت الحفظ پای هواپیما بردنش تا از کشور خارجش کنند.»

در بخش دیگری از گزارش روزنامه جوان به نفوذ شبکه آمریکایی-انگلیسی در دولت احمدی نژاد اشاره شده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در این گزارش آمده است: «یکی از مشکلات در همان دوره، اقدامات پیچیده و خاص امنیتی برای رصد نفوذ شبکه انگلیسی–آمریکایی به داخل دولت بود که با توجه به نگاه افکار عمومی به آن دولت، امکان انتشار و رسانه‌ای کردن بسیاری از اقدامات خلاف امنیت ملی نبوده است و تنها قسمتی از این کوه یخی، در ماجرای خانه‌نشینی احمدی‌نژاد ظهور کرد که در همان مقطع، سازمان اطلاعات سپاه وارد حوزه عملیات و اقدام علیه جریان نفوذ و انحراف شد، درواقع با بصیرت و هوشیاری به موقع فرماندهی وقت اطلاعات، یکی از خطرناک‌ترین جریانات سیاسی - امنیتی تاریخ معاصر، مورد ضربه قرار گرفت.»

پیش از این محمود احمدی‌نژاد نیز بارها از حسین طائب انتقاد کرده بود. او همچنین بخشی از نیروهای اطلاعاتی را به همکاری با اسرائیل متهم کرده و مدعی شده بود که مدیر میز اسرائیل در یک نهاد اطلاعاتی، جاسوس اسرائیل بوده است.

احمدی نژاد در مصاحبه با دولت بهار گفت: «چگونه است که بالاترین فردی که مسئول کنترل جاسوسان اسرائیل در ایران است خودش جاسوس اسرائیل از کار دربیاید؟ در سناریوی تورقوزآباد باند نفوذی خواسته است این سرقت را عادی جلوه دهد و گفتند در گاوصندوق‌ها باز نشده و سندی به سرقت نرفته است. چرا؟ برای اینکه عوامل جاسوس محفوظ بمانند.»

جنگ اطلاعاتی جمهوری اسلامی با اسرائیل و آمریکا باعث شده است که نیروهای داخل جمهوری اسلامی با استفاده از این فرصت و استفاده از برچسب جاسوسی اقدام به انتقام گیری از یکدیگر کنند.

در شرایطی که در ایران دسترسی آزاد به اطلاعات وجود ندارد، امکان صحت سنجی این ادعاها تنها با حدس و گمان همراه خواهد بود. از همین رو، بخشی از این صحبت‌ها و ادعای جاسوس بودن افراد در گروه‌های مختلف می‌تواند افشاگری و بخشی دیگر تسویه حساب درون حاکمیتی باشد.