بنی گانتز: جمهوری اسلامی ایران بهای ضربه زدن به اسرائیل را خواهد پرداخت

اسرائیل از تصمیم سپاه برای حمله سایبری گسترده به کشورهای غربی خبر داد

گانتز: جمهوری اسلامی ایران امنیت اسرائیل در آسمان، زمین و دریا را به خطر می‌اندازد - AHMAD GHARABLI / AFP

بنی گانتز، وزیر دفاع اسرائیل، گفت جمهوری اسلامی ایران قصد دارد با اجرای یک سری عملیات سایبری، اطلاعاتی را از یونیفل (نیروهای حافظ صلح سازمان ملل متحد در لبنان) درباره استقرار آن‌ها در منطقه به دست آورد و این اطلاعات را در اختیار حزب‌الله لبنان قرار دهد. او این اقدام را به‌مثابه حمله به امنیت شهروندان لبنان دانست و تاکید کرد حکومت ایران با همکاری گروه حزب‌الله لبنان امنیت منطقه را مختل می‌کند.

وزیر دفاع اسرائیل که روز چهارشنبه، ۸ تیر، در کنفرانس بین‌المللی امنیت سایبری سخن می‌گفت، هشدار داد که قرارگاه «شهید کاوه» سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برای آسیب رساندن به کشتی‌ها، پمپ‌بنزین‌ها و کارخانه‌های صنعتی در چندین کشور غربی از جمله بریتانیا، آمریکا، فرانسه و اسرائیل تحقیقاتی انجام داده است.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی قرارگاه محمود کاوه را با ادعای ترویج اهداف آموزشی، فرهنگی و کارآفرینی راه‌اندازی کرد اما گزارش‌ها اثبات می‌کند که ماموریت اصلی این قرارگاه حملات سایبری به اهدافی خارج از ایران است.

شبکه اسکای نیوز در مرداد ۱۴۰۰،  با استناد به یک گزارش محرمانه ۵۷ صفحه‌ای خبر داد که شبکه سایبری گروه شهید کاوه برای حملات سایبری به کشتی‌های باری، پمپ‌بنزین‌ها، ساختمان‌های هوشمند و مراکزی دیگر در آمریکا و دیگر کشورهای غربی برنامه‌هایی دارد. حالا وزیر دفاع اسرائیل هم با تایید دوباره این خبر، برنامه بلندمدت حکومت ایران برای آسیب‌ رساندن به زیرساخت‌ دیگر کشورها را افشا کرده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

گانتز با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران امنیت اسرائیل در آسمان، زمین و دریا را به خطر می‌اندازد، گفت: «بیش از یک دهه است که به ما حمله سایبری می‌کنند.» او تعداد حملات سایبری جمهوری اسلامی ایران به کشورش را بیش از هزار مورد برشمرد و افزود: «آن‌ها قصد دارند به ما آسیب برسانند اما بابت این اقدام‌های خود بهای سنگین خواهند پرداخت.»

نفتالی بنت، نخست‌وزیر اسرائیل، نیز روز سه‌شنبه، ۷ تیر، در دانشگاه تل‌آویو، جمهوری اسلامی ایران را به حملات سایبری گسترده تهدید کرد و گفت اگر با اسرائیل دربیفتد، بهای آن را می‌پردازد. یک روز پس از این سخنان، وزیر دفاع اسرائیل نیز به جمهوری اسلامی ایران هشداری مشابه داد و با اشاره به «رد پای» حکومت ایران در حملات سایبری به کشورش، گفت: «اسرائیل سیستم‌های سایبری و روش‌های عملیاتی حریف خود را می‌شناسد.»

او در ادامه افزود: «جمهوری اسلامی ایران نه تنها سردمدار تروریسم جهانی است بلکه از گروه‌های هکری نیز برای ضربه زدن به اسرائیل و دیگر کشورها استفاده می‌کند.» گانتر تاکید کرد که کشورش برای خنثی کردن حملات حکومت ایران با شرکای خود همکاری نزدیک دارد.

وزیر دفاع اسرائیل در بخش دیگری از سخنان خود که گزارش آن را اورشلیم‌پست منتشر کرد، گفت: «ما حتی حمله به یک شهروند اسرائیلی را هم بدون پاسخ‌ نخواهیم گذاشت.» اشاره او به برنامه جمهوری اسلامی ایران برای ترور شهروندان اسرائیلی در استانبول بود که با دخالت پلیس ترکیه خنثی شد.

بنی گانتر، روز دوشنبه، ۶ تیر، نیز در جمع نمایندگان کنست، از تشکیل «یک ائتلاف گسترده در منطقه» برای مقابله با تهدیدهای احتمالی ایران خبر داده بود. او در آن نشست تاکید کرد که اسرائیل خود را برای مقابله با تهدیدهای هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران آماده می‌کند.