طالبان همسر باردار یک فرمانده پیشین را مقابل کودکانش به گلوله بستند

این زن هدف پنج گلوله قرار گرفت

این زن هشت ماهه باردار بود و تا ماه آینده، سومین فرزندش که پسر بود به دنیا می‌آمد-ایندیپندنت فارسی

طالبان همسر باردار یک فرمانده پیشین را مقابل چشم کودکانش به گلوله بستند. این اتفاق در مرکز استان بادغیس در منطقه‌ای در نزدیکی فرودگاه این استان رخ داد.

به گفته منابع آگاه در بادغیس، طالبان روز دوشنبه در منطقه «جرحاجی سخی» در مرکز این استان، همسر عبدالغفور محمودی، از فرماندهان مقاومت به رهبری محمد اسماعیل خان، را به اتهام تبلیغ برای مقاومت به رگبار بستند. تصویری که به دست ایندیپندینت فارسی رسیده است نشان می‌دهد گلوله‌ها به چانه و بدن این زن برخورد کرده‌اند.

منابع محلی می‌گویند این زن هشت ماهه باردار بود و تا ماه آینده، سومین فرزندش که پسر بود به دنیا می‌آمد.

گفته می‌شود همسر این فرمانده مقاومت عصر روز دوشنبه هنگامی که همراه دو فرزند پنج ساله و دو ساله‌اش می‌خواست به خانه برادرش برود، در منطقه شمالی فرودگاه بادغیس هدف تیراندازی گروهی از افراد طالبان که سوار بر موتورسیکلت بودند، قرار گرفت. به گفته نزدیکان این خانواده، کودکان که شاهد مرگ مادرشان بودند در وضعیت روانی بدی قرار دارند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

عبدالغفور محمودی در فاصله سال‌های ۱۳۷۵ تا ۱۳۸۰، که طالبان بر افغانستان تسلط داشتند، از فرماندهان مقاومت به رهبری اسماعیل خان بود و پس از سقوط طالبان، در صف نیروهای نظامی حکومت خدمت می‌کرد.

پیش از بازگشت طالبان به قدرت در ۱۵ اوت ۲۰۲۱، که حمله‌های طالبان به شهرستان‌ها شدت گرفته بود، و اسماعیل خان مقاومت در برابر طالبان را در غرب افغانستان آغاز کرد، عبدالغفور محمودی دوباره به کوه‌ها رفت و مقاومت علیه طالبان را آغاز کرد.

اما پس از تسلط مجدد طالبان بر افغانستان، ناگزیر شد کشور را ترک کند و به ایران پناه ببرد. به گفته منابع آگاه، طالبان در چند ماه گذشته خانواده عبدالغفور محمودی را تهدید می‌کردند و مدعی بودند این خانواده به‌نفع جریان مقاومت تبلیغ می‌کنند. آن‌ها در ادامه افزودند اکنون که همسر این فرمانده پیشین مقاومت را کشته‌اند، همچنان برای خانواده‌اش پیام می‌فرستند یا دم در خانه‌اش می‌روند و آنان را تهدید به مرگ می‌کنند.

طالبان یکشنبه ۵ تیر نیز به خانه محمد مرادی، یکی از فرماندهان پیشین جهادی هزاره، در شهرستان «لعل و سرجنگل» استان غور حمله کردند و او را همراه دو دخترش و خواهرزاده‌اش به قتل رساندند و همسر و فرزند زخمی‌اش را با خود بردند.

هفته گذشته، استاندار پیشین خوست نیز از قتل یک کارمند زن استانداری خوست به‌دست طالبان خبر داد. حلیم فدایی نوشت که طالبان یک کارمند پیشین استانداری خوست را که نوریه نام داشت ربودند و یک هفته بعد، جسد تکه‌تکه‌اش را برای خانواده‌اش فرستادند.

طالبان اتهام قتل غیرنظامیان را نمی‌پذیرند، اما تازه‌ترین گزارش سازمان ملل حاکی از موارد متعدد اقدام طالبان به نقض حقوق بشر در ۱۰ ماه گذشته است. نشریه فارین پالیسی، که به یکی از گزارش داخلی سازمان ملل متحد دست یافته است، در این زمینه نوشت این گزارش نشان می‌دهد که طالبان اقدام به نقض گسترده حقوق بشر کرده‌اند، از زنان و کودکان سوءاستفاده کرده‌اند، محدودیت‌های شدید بر رسانه‌ها اعمال کرده‌اند و شهروندان را از آزادی‌های بدیهی و اولیه محروم کرده‌اند.

بیشتر از جهان