جسد ۴۶ مهاجر در یک تریلی رهاشده در تگزاس پیدا شد

۱۶ نفر از سرنشینان این تریلی از جمله چهار کودک در بیمارستان بستری شدند

از ۱۶ نفری که به دلیل بیماری‌های ناشی از گرما و کم‌آبی به بیمارستان منتقل شدند، ۱۲ نفر بزرگسال و چهار نفر کودک بودند - reuters

در تازه‌ترین فاجعه‌ مربوط به مرگ مهاجرانی که از طریق مرز مکزیک به ایالات متحده قاچاق می‌شوند، جسد ۴۶ نفر در یک تریلی رهاشده در جاده‌ای دورافتاده در سن‌آنتونیو تگزاس پیدا شد. ۱۶ مهاجر از جمله چهار کودک نیز که در این تریلی بودند، در بیمارستان بستری شدند. 

به گزارش آسوشیتدپرس، این تریلی پر از مهاجر وقتی پیدا شد که یک کارگر خدمات شهری صدای فریاد کمک را از داخل آن شنید. او پلیس را خبر کرد و بعد با صحنه‌ای وحشتناک روبه‌رو شد؛ به طوری که تنها پس از چند ساعت، در نزدیکی تریلی، کیسه‌های جسد روی زمین قرار گرفته بودند.

ران نیرنبرگ، شهردار سن‌آنتونیو، درباره این حادثه گفت: «۴۶ نفری که جان باختند، در تلاش برای یافتن زندگی بهتر بودند. این چیزی جز یک تراژدی وحشتناک انسانی نیست.»

چارلز هود، رئیس آتش‌نشانی منطقه، توضیح داد: «از ۱۶ نفری که به دلیل بیماری‌های ناشی از گرما و کم‌آبی به بیمارستان منتقل شدند، ۱۲ نفر بزرگسال و چهار نفر کودک بودند.» او گفت که هیچ آبی در تریلی پیدا نشد و مسافران گرمازده شده بودند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به گفته پلیس، سه نفر در ارتباط با این قضیه بازداشت شدند اما مشخص نیست که آیا آن‌ها به طور قطع با قاچاق انسان در ارتباطند یا خیر. 

کشورهای محل اقامت این مهاجران و مدت زمانی که آن‌ها در کنار جاده رها شده بودند، هنوز مشخص نشده است.

اتفاق اخیر یکی از مرگبارترین تراژدی‌هایی است برای مهاجران اتفاق می‌افتد. در دهه‌های گذشته، بسیاری از افراد تلاش کردند از طریق مرز مکزیک به ایالات متحده وارد شوند و هزاران نفر جانشان را در این مسیر از دست داده‌اند.

۱۰ مهاجر در سال ۲۰۱۷، پس از گیر افتادن در یک تریلی که در سن‌آنتونیو پارک شده بود، جان باختند. در سال ۲۰۰۳ نیز ۱۹ مهاجر در یک تریلی در جنوب شرقی سن‌آنتونیو پیدا شدند.

اداره گمرک و حفاظت مرزی ایالات متحده در دوره ۱۲ ماهه منتهی به ۳۰ سپتامبر، ۵۵۷ مورد مرگ در مرز جنوب غربی را گزارش داد که بیش از دو برابر تعداد ۲۴۷ مورد مرگ گزارش‌شده در سال قبل از آن است. این رقم همچنین بالاترین میزان از زمان شروع پیگیری این نوع قاچاق انسان در سال ۱۹۹۸ است. بیشتر مرگ‌های گزارش‌شده مهاجران غیرقانونی در این مسیر ناشی از گرمازدگی بوده است.