نگرانی هواداران چلسی از رویکرد مالکان جدید

پتر چک سومین مدیر موفق دوران آبراموویچ است که باشگاه را ترک می‌کند

چلسی با سرمایه‌گذاری مالک روس به یکی از قدرت‌های فوتبال انگلستان و اروپا تبدیل شد و دو بار فاتح لیگ قهرمانان شد-Glyn KIRK / AFP

ترکش‌های جنگ روسیه و اوکراین به لندن و چلسی هم رسید و رومن آبراموویچ، مالک روس چلسی، پس از ۱۹ سال مجبور شد باشگاه محبوبش را بفروشد. فروش باشگاه به تاد بولی و شرکایش تاحدودی خیال هواداران را راحت کرد ولی به‌محض انتقال مالکیت، جدایی گسترده مدیران معتمد باشگاه شروع شد.

بروس باک، مدیرعامل، و مارینا گرانوفسکایا، مدیر ورزشی باشگاه، دو فرد رده بالای ساختار مدیریت باشگاه بودند که جدا شدند و حالا نوبت پتر چک است که چلسی را ترک کند. دروازه‌بان سابق چلسی که یکی از ستون‌های موفقیت این تیم در عصر آبراموویچ محسوب می‌شود، از سال ۲۰۱۹ مشاور فنی باشگاه بود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

چک با اعلام خبر جدایی‌ خود گفت: «مسئولیتی که سه سال گذشته در چلسی داشتم، برایم یک امتیاز ویژه بود. با آمدن مالکان جدید احساس می‌کنم که زمان مناسب برای جدایی فرا رسیده است. خوشحالم که باشگاه با مالکان جدید در شرایط فوق‌العاده‌ای است و بابت موفقیتش درون و بیرون زمین اطمینان دارم.»

بولی، مالک مشترک باشگاه، گفت: «پتر یکی از اعضای مهم خانواده چلسی است. ما تصمیم او برای کناره‌گیری را درک می‌کنیم و از او بابت مشارکت به عنوان مشاور و تعهدش به باشگاه متشکریم. برای او بهترین‌ها را آرزو می‌کنیم.»

به گزارش دیلی میل، گرانوفسکایا با همراهی چک در نقل‌وانتقالات باشگاه نقش مهمی داشتند و جدایی آن‌ها می‌تواند به فرایند خریدهای جدید برای فصل آینده آسیب بزند. حالا فشار روی بولی است که برای خود پست مدیر ورزشی موقت را در نظر گرفته است و نقل‌وانتقالات تابستانی زیر نظر او خواهد بود. 

بولی در هفته‌های گذشته، با چند مدیر برنامه پرنفوذ فوتبال اروپا ملاقات کرد، ولی مشخص نیست که برای چنین مسئولیت حساسی مهارت کافی را داشته باشد. توماس توخل، سرمربی آلمانی چلسی، امیدوار است که تیمش فصل آینده بتواند فاصله‌ خود با منچسترسیتی و لیورپول را کمتر کند و از رحیم استرلینگ، عثمان دمبله و ژول کُنده به عنوان اهداف نقل‌وانتقالات تابستانی باشگاه نام برده می‌شود.

جدایی چک بعد از باک و گرانوفسکایا در رسانه‌های اجتماعی، با واکنش هواداران چلسی روبه‌رو شد و آن‌ها نگران‌اند که مالکان جدید دستاوردهای عصر آبراموویچ را بر باد بدهند. چلسی با سرمایه‌گذاری مالک روس توانست به یکی از قدرت‌های فوتبال انگلستان و اروپا تبدیل شود و دو بار فاتح لیگ قهرمانان شد.

یکی از هواداران در توییتی، با هشتگ «برای چلسی دعا کنید» (#prayforchelsea) نوشت: «حالا دیگر از این مالکان جدید می‌ترسم. آن‌ها در حال تخریب ساختار فعلی و برکناری کسانی‌اند که زیروبم باشگاه را کاملا می‌شناسند.»

یک هوادار دیگر نوشت: «تغییرات گسترده عادی نیست. یک حرکت واقعا بد. توخل عاشق کار با آن‌ها بود و بارها این را بیان کرد.»

هوادار سومی هم نوشت: «وای؛ تاد بولی در حال پاکسازی باشگاه است.»

بیشتر از فوتبال