زمین‌لرزه‌ای به بزرگی ۵.۶ بار دیگر بندر چارک هرمزگان را لرزاند

مقام‌های محلی اعلام کردند این زلزله صدمه جانی در پی نداشته است

چندمین‌بار طی هفته‌های اخیر است که در استان هرمزگان چنین زمین‌لرزه‌هایی اتفاق می‌افتد-  تصویر از وب‌سایت انتخاب

زمین‌لرزه‌ای  به بزرگی ۵.۶، ساعت ۰۸:۰۷:۱۲ صبح شنبه ۴ تیر ۱۴۰۱، در ۲۴ کیلومتری بندر چارک، واقع در استان هرمزگان، ۲۶ کیلومتری جزیره کیش و ۵۶ کیلومتری جناح، در عمق ۲۲ کیلومتری سطح زمین، به وقوع پیوست.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان تیم‌های ارزیاب در حال بررسی خسارت‌های احتمالی زلزله‌اند. مهرداد حسن‌زاده، مدیرکل مدیریت بحران هرمزگان گفت: «تیم‌های ارزیاب به محل وقوع زمین لرزه ۵.۶ ریشتری بندر چارک اعزام شده‌اند و در حال بررسی خسارت‌های احتمالی هستند. کانون اصلی زلزله در داخل دریا و حدفاصل بندر چارک و جزیره کیش بوده و در بندرعباس نیز احساس شد.»

این چندمین بار طی هفته‌های اخیر است که در استان هرمزگان چنین زمین‌لرزه‌هایی رخ می‌دهد. این زمین‌لرزه‌ها تاکنون صدمه جانی را در پی نداشته است. مرادزاده، فرماندار بندرلنگه با اعلام اینکه این زمین‌لرزه خسارتی درپی نداشته است، گفت: «کانون زمین‌لرزه در دریا بوده است و خسارت جانی بر اثر زلزله نداشته‌ایم. برخی منازل ترک‌خوردگی‌های جزئی داشته‌اند و آب، برق و تلفن منطقه وصل است.»

حسین رحیمی، بخشدار شیبکوه بندرلنگه، نیز اعلام کرد که این زلزله مشکلی برای این بخش ایجاد نکرده و تاکنون خسارتی از زمین‌لرزه گزارش نشده و آب، برق و تلفن در شیبکوه وصل است.

سعید پورزادی، رئیس ستاد مدیریت بحران جزیره کیش، نیز با اعلام اینکه زمین لرزه ۵.۶ ریشتری در جزیره کیش خسارتی نداشته است، گفت: «زمین‌لرزه سبب ترس و وحشت مردم شد و نیرو‌های امدادی در حالت آماده‌باش هستند.»

مختار سلحشور، مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر هرمزگان نیز در مورد این زلزله اعلام کرد: «تیم‌های عملیاتی به‌صورت میدانی در حال بررسی مناطق زلزله هستند و تا این لحظه گزارشی از خسارت اعلام نشده است.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

شرکت خدمات‌ موبایل «همراه اول» نیز در اطلاعیه‌ای از ثبات وضعیت آنتن‌دهی در مناطق زلزله‌زده خبر داده و اعلام کرده که درپی وقوع زمین‌لرزه‌ صبح چهارشنبه در حوالی بندر چارک استان هرمزگان، آسیبی به شبکه اپراتور اول تلفن‌همراه کشور وارد نشده و هم‌اكنون بدون هیچ‌گونه قطعی و به شکل عادی در حال سرویس‌دهی به تمامی مشترکان خود در این استان است.

بر اساس این گزارش، دقایقی پس از وقوع زلزله که کانون آن بندر چارک و در عمق ۲۲ کیلومتری زمین گزارش شده است، کارشناسان فنی همراه اول ضمن بررسی وضعیت شبکه این اپراتور در مناطق زلزله‌زده از سرویس‌دهی مناسب شبکه اطمینان حاصل کرده‌اند.

زمین لرزه‌های اخیر جنوب ایران، از روز چهارشنبه، ۲۵ خردادماه، آغاز شد و طی آن روز پنج زمین‌لرزه به بزرگی بیش از ۴ و یک زمین‌لرزه به بزرگی ۵.۲ مناطق غربی استان هرمزگان را لرزاند. در آن روز، بزرگ‌ترین زلزله در بندر چارک از توابع شهرستان بندرلنگه در عمق هشت کیلومتری زمین به وقوع پیوسته بود.

پس از آن، تاکنون بیش‌از یک‌صد پس‌لرزه‌ به بزرگی بین ۳ تا ۴.۷ در همین مناطق غرب استان هرمزگان رخ داده است و در روز جمعه نیز این مناطق ۶بار لرزیدند.