فرمانده دانشگاه امام حسین، حمله به پارچین را تایید کرد 

جمهوری اسلامی ایران برای مقابله با حمله‌های مداوم به مراکز هسته‌ای و نظامی هنوز سردرگم است

رسانه‌های داخلی ایران از بروز «حادثه‌ای صنعتی» در منطقه پارچین تهران خبر دادند -  ایندیپندنت فارسی 

محمدرضا حسنی آهنگر، فرمانده دانشگاه امام حسین، حمله به تاسیسات هسته‌ای و موشکی وزارت دفاع در منطقه پارچین را تایید کرد و گفت: «خطوط تولید ما هدف خرابکاری صنعتی قرار می‌گیرد.» 

روز چهارشنبه چهارم خرداد سال جاری، رسانه‌های داخلی ایران از بروز «حادثه‌ای صنعتی» در منطقه پارچین تهران خبر دادند. وزارت دفاع نیز اعلام کرد در این حادثه یک مهندس ایرانی به نام «احسان قدبیگی» کشته و یک نفر دیگر مجروح شده است. 

دو روز پس از اعلام این خبر روزنامه نیویورک‌تایمز در گزارشی به نقل از منابع آگاه در جمهوری اسلامی ایران  خبر داد تاسیسات فناوری موشکی، هسته‌ای و وزارت دفاع جمهوری اسلامی ایران در پارچین، هدف حمله پهپادهای انتحاری کوادکوپتر قرار گرفته‌اند. 

منطقه پارچین در ۶۰ کیلومتری جنوب شرق تهران است و یکی از مهم‌ترین مراکز صنایع موشکی و هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران به شمار می‌رود. کارشناسان اطلاعاتی و امنیتی غربی می‌گویند که جمهوری اسلامی ایران از ۱۰ سال پیش آزمایش‌های مرتبط با انفجار بمب اتمی را در پارچین انجام می‌دهد. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در این مرکز دو سال پیش نیز انفجاری شدید رخ داد اما مسئولان حکومت ایران همان زمان مدعی شدند که علت حادثه نشت گاز بوده است. حادثه اخیر نیز یک کشته بر جای گذاشت اما به گفته فرمانده دانشگاه امام حسین، هدف اصلی حمله پهپادی این فرد نبود و «تحت‌تاثیر یک خرابکاری صنعتی قرار گرفت». 

به نظر می‌رسد جمهوری اسلامی ایران برای مقابله با حمله‌های پهپادی و انفجارهایی که به تناوب در مراکز هسته‌ای رخ می‌دهند به بن‌بست رسیده است. سخنان اخیر فرمانده دانشگاه امام حسین نیز این موضوع را آشکار می‌کند؛ او در جریان برگزاری مراسمی گفت: «باید با روش‌های هوش مصنوعی از تهدیدها پیشگیری کنیم.» 

حسنی آهنگر، با تکرار سخنان خامنه‌ای که پیش‌تر مدعی شده بود «دشمنان علیه جمهوری اسلامی ایران جنگ ترکیبی راه‌ انداخته‌اند» مدعی شد: «آن‌ها در جنگ روانی با تصویرسازی، تحریف و تخریب ارکان جمهوری اسلامی، باور مردم و تصمیم مسئولان را تغییر می‌دهند.» 

فرمانده دانشگاه امام حسین، از مراکز علمی و دانش‌بنیان خواست برای مقابله با تهدیدها علیه مراکز هسته‌ای وارد عمل شوند. 

بر اساس گزارش روزنامه نیویورک‌تایمز در حادثه پارچین، پهپادهای انتحاری دقیقا در محل تحقیق و تحلیل مربوط به ساخت پهپاد، منفجر شده‌اند. حمله نیز از داخل ایران انجام شد زیرا پهپادهای کوادکوپتر دامنه پرواز کوتاه دارند و فاصله زیاد پارچین از مرزهای کشور، احتمال این‌که پهپادها از خارج به پرواز درآمده باشند را رد می‌کند.

حمله پهپادی به پارچین با دیگر حادثه‌هایی که در مراکز هسته‌ای و موشکی ایران رخ می‌دهند شباهت زیادی داشت؛ با وجود این حوادث پی‌درپی که اسرائیل مسئولیت برخی از آنان را به‌صراحت پذیرفته است مقام‌های جمهوری اسلامی ایران ادعاها و تهدیدهای خود را علیه این کشور ادامه می‌دهند. 

محسن رضایی، فرمانده سابق سپاه پاسداران و معاون کنونی رئیس‌جمهور به‌تازگی گفته است: «ای کاش اسرائیل جرئت کرده و یک غلطی بکند و بهانه‌ای به دست ما بدهد تا ما او را از روی زمین محو کنیم.» 

سخنان او واکنش‌های زیادی در پی داشت و برخی کاربران رسانه‌های اجتماعی مواردی از حمله‌های اخیر اسرائیل به مراکز هسته‌ای ایران را یادآوری کردند و گفته‌های او را دستمایه طنز کردند. برخی نیز کشته شدن حسن صیاد خدایی به دست اسرائیل را یادآور شدند. نیویورک‌تایمز درباره همین موضوع نیز با استناد به یک مقام آمریکایی نوشته بود که اسرائیل به آمریکا خبر داده که عامل کشتن صیاد خدایی بوده است.