تشکر رئیس‌جمهوری اسرائیل از اردوغان برای همکاری علیه حملات ایران

اسرائیل در روزهای اخیر در حالت آماده‌باش برای دفاع در مقابل حملات احتمالی علیه شهروندان خود در ترکیه بوده است

به گفته دفتر رئیس‌جمهور اسرائیل، هرتزوگ در این تماس تلفنی گفت همکاری بین نیروهای اسرائیل و ترکیه باعث افزایش اعتماد بین دو دولت و دو ملت شده است- Mustafa Kamaci / TURKISH PRESIDENTIAL PRESS SERVICE / AFP

اسحاق هرتزوگ، رئیس‌جمهوری اسرائیل، روز یکشنبه در پی گفتگوی تلفنی با همتای ترکیه‌ای خود،‌ رجب طیب اردوغان، گفت خطر تروریسم علیه شهروندان اسرائیلی که از استانبول بازدید می‌کنند همچنان پابرجا است.

آقای هرتزوگ از اردوغان بخاطر تلاش‌های ترکیه برای سد راه تروریسم در خاک این کشور قدردانی کرد.

اسرائیل چندین روز است در حالت آماده‌باش قرار دارد و به گفته مقامات امنیتی موفق شده جلوی چندین تلاش نیروهای تحت امر حکومت ایران برای آسیب زدن به شهروندان خود در خاک ترکیه را بگیرد.

به گفته دفتر رئیس‌جمهوری اسرائیل، هرتزوگ در این تماس تلفنی گفت همکاری بین نیروهای اسرائیل و ترکیه باعث افزایش اعتماد بین دو دولت و دو ملت شده است.

آقای هرتزوگ گفت: «خطر هنوز تمام نشده و تلاش‌های ضدتروریستی می‌بایست ادامه پیدا کنند.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

نفتالی بنت، نخست‌وزیر اسرائیل، نیز به اسرائیلی‌ها هشدار داد که از ترکیه و بخصوص استانبول، بزرگ‌ترین شهر این کشور، دیدار نکنند چرا که نیروهای جمهوری اسلامی به دنبال حمله به شهروندان اسرائیلی هستند.

آقای بنت گفت: «شاخه‌های امنیتی اسرائیل در تلاشند تلاش‌های تروریستی را پیش از این‌که به عمل برسند متوقف کنند. ما همچنان به آن‌ها که تروریست می‌فرستند حمله خواهیم کرد…. قانون جدید ما این است که هر کس تروریست بفرستد جزایش را خواهد پرداخت.»

نخست‌وزیر اسرائیل اما تاکید کرد که شهروندان این کشور باید مسئولیت شخصی برای امنیت خود را بپذیرند و هیچ‌گونه سفر غیر ضروری به ترکیه انجام ندهند چرا که این کشور همچنان برای آن‌ها خطرناک است.

هرتزوگ یک سال و اندی پیش به ریاست‌جمهوری کشورش رسید و در این مدت چندین بار صحبت تلفنی با اردوغان داشته است. در دوران اخیر شاهد بهبود روابط آنکارا و تل‌آویو بوده‌ایم که بخشی از تلاش اردوغان برای بهبود روابط خود با کشورهای منطقه است و شامل تلاش برای ترمیم روابط ترکیه با مصر، امارات متحده عربی و عربستان سعودی نیز بوده است. آقای هرتزوگ چند ماه پیش از آنکارا دیدار کرد و مولود چاووش‌اوغلو، وزیر خارجه ترکیه، نیز اخیرا به بیت‌المقدس (اورشلیم) رفت.

بیشتر از جهان