نونیز گران‌ترین خرید لیورپول شد

مهاجم اروگوئه‌ای با انتقال ۱۰۰ میلیون یورویی رکورد انتقال فن‌دایک را شکست

نام نونیز اولین بار در پنارول اروگوئه مطرح شد و آلمریا، در سال ۲۰۱۹ او را به ۵.۵ میلیون یورو خرید- CARLOS COSTA / AFP

لیورپول و بنفیکا سرانجام بر سر انتقال داروین نونیز، مهاجم اروگوئه‌ای، به توافق رسیدند. رقم اولیه این انتقال ۷۵ میلیون یورو است و پاداش‌های ۲۵ میلیونی رقم این جابه‌جایی را تا ۱۰۰ میلیون یورو (۸۵ میلیون پوند) افزایش خواهد داد.

نونیز پس از انجام آزمایش‌های پزشکی، قرارداد شش ساله‌ خود را با لیورپول امضا خواهد کرد تا رکورد نقل و انتقالات تاریخ این باشگاه را بشکند. گران‌ترین خرید قبلی لیورپول، ویرجیل فن‌دایک بود که با ۷۵ میلیون پوند از ساوت‌همپتون خریده شد.

نونیز فصل گذشته با ۲۶ گل زده، آقای گل لیگ پرتغال شد. او در لیگ قهرمانان هم موفق شد دو بار دروازه لیورپول را باز کند. خرید این مهاجم ۲۲ ساله می‌تواند تنوع بیشتری به خط حمله لیورپول بدهد که فصل گذشته با ۹۴ گل زده، دومین خط حمله موفق لیگ برتر بعد از خط حمله منچسترسیتی بود. 

شروع موفقیت‌های تیم کلوپ با تکیه بر مثلث محمد صلاح، فیرمینو، و سادیه مانه بود و مهاجمانی مثل اوریگی و مینامینو هم از روی نیمکت به آن‌ها اضافه می‌شدند. کلوپ پس از آن دیه‌گو ژوتا و لوئیز دیاز را اضافه کرد تا خیالش از خط حمله کاملا راحت شود. نونیز با قامت ۱۸۵ سانتی‌متری، مهاجمی سرزن، و قدرتی است که بعد تازه‌ای به بازی لیورپول اضافه خواهد کرد. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

البته با آمدن نونیز، راه برای انتقال سادیو مانه به بایرن مونیخ باز خواهد شد. همچنین، اوریگی راهی میلان شده است و مینامینو هم در معرض توجه لیدز، ولورهمپتون، فولام، ساوت‌همپتون، و موناکو قرار دارد. بدین ‌ترتیب، خط حمله لیورپول فصل آینده شامل صلاح، فیرمینو، ژوتا، دیاز، و نونیز خواهد بود.

نام نونیز اولین بار در پنارول اروگوئه مطرح شد و آلمریا، تیم دسته دومی اسپانیایی، در سال ۲۰۱۹ او را به ۵.۵ میلیون یورو خرید. او به مادرش قول داده بود که با اولین قرارداد بزرگش، برای او خانه بخرد ودر این باره گفت: «وقتی به آلمریا رفتم، شش هکتار زمین خریدم و آن را به مادرم دادم.»

نونیز در اولین فصل حضورش در آلمریا ۱۶ گل زد و مورد توجه باشگاه‌های فرانسوی و پرتغالی قرار گرفت، ولی بنفیکا با پرداخت ۲۴ میلیون یورو موفق شد او را از چنگ رقیبان خارج کند. سیر صعودی این گل‌زن قهار در تیم پرتغالی ادامه داشت، تا در معرض توجه لیورپول قرار گرفت. 

بعد از ژائو فلیکس که در سال ۲۰۱۹ با ۱۲۰ میلیون یورو به اتلتیکو مادرید رفت، نونیز دومین فروش گران‌قیمت تاریخ بنفیکا است. این در حالی است که لوئیز فیلیپه ویرا، رئیس سابق باشگاه بنفیکا، به روزنامه «آبولا» گفت که او می‌توانست گران‌تر از این فروخته شود: «اگر من بودم، داروین را ۱۵۰ میلیون یورو می‌فروختم!»

بیشتر از فوتبال