گاوی، ستاره جدید فوتبال اسپانیا

لیورپول خواهان او است ولی بارسا اصرار دارد قرارداد هافبکش را تمدید کند

اسپانیا در لیگ ملت‌های اروپا نتایج خیلی خوبی نگرفت و با دو تساوی و یک برد، بعد از پرتغال در رده دوم گروه ۲ قرار دارد؛ با این حال درخشش گاوی در این بازی‌ها هواداران را به وجد آورده است.

گاوی با گلی که در تساوی ۲-۲ مقابل جمهوری چک زد، با ۱۷ سال و ۳۰۴ روز سن، به جوان‌ترین گلزن تاریخ اسپانیا تبدیل شد. رکوردی که آنسو فاتی، هم‌تیمی گاوی در بارسا، همین ۶۳۷ روز قبل موفق شده بود بشکند.

گاوی در برد یک بر هیچ پنجشنبه شب مقابل سوئیس هم در ترکیب اصلی بود و در صحنه‌ای از بازی، با دریبل هم‌زمان شکیری و ژاکا، دو هافبک باتجربه حریف، هنرش را به رخ کشید. او در تمام بازی‌های اخیر اسپانیا در ترکیب اصلی قرار داشت و می‌تواند یکی از ستاره‌های جام جهانی ۲۰۲۲ باشد.

لوئیس انریکه، سرمربی اسپانیا، بعد از بازی با سوئیس گفت: «نمی‌دانم که از گاوی باید چه انتظاری داشته باشیم؟ او همچنان یک پسر نوجوان است، ولی با چنان شخصیتی بازی می‌کند که هیچ‌کس درباره‌اش تردیدی ندارد. فکر نمی‌کنم کسی باشد که بگوید گاوی را دوست ندارد. تنها سه بازیکن در هر سه بازی ما در لیگ ملت‌ها بازی کرده‌اند که این برای من نادر است. فکر می‌کنم گاوی بتواند ۱۶ بازی متوالی انجام بدهد.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

درخشش این هافبک جوان توجه لیورپول را هم جلب کرده و به او پیشنهادی ۴۲.۵ میلیون پوندی ارائه داده است. علاقه لیورپول بارسا را هم به فکر انداخت تا قرارداد پدیده‌اش را هرچه زودتر تمدید کند و مانع جدایی‌ او شود.

به گزارش رسانه‌های اسپانیایی، گاوی و مدیر برنامه‌اش، ایوان دلاپنیا، پیشنهاد اولیه بارسلونا را رد کرده‌اند ولی باشگاه به دنبال ارائه پیشنهاد بالاتری است.

به گزارش «ئی‌اس‌پی‌ان» (ESPN)، بارسا برای توافق با گاوی مجبور شده است فداکاری مالی بزرگی بکند. پیشنهاد جدید قرار است تا سال ۲۰۲۷ باشد و برای فسخ، رقم یک میلیارد یورو در نظر گرفته شده است؛ قرارداد فعلی گاوی تا تابستان ۲۰۲۳ است.

بارسا گاوی را در کنار پدری، آنسو فاتی و رونالد آرائوخو به عنوان ستون‌های تیم در آینده می‌داند و با تمام این بازیکنان به جز گاوی، قرارداد بلندمدت امضا کرده است.

گاوی هفت سال قبل از بتیس به آکادمی بارسا پیوست و اولویت خود او، ماندن در این تیم است.

مشکل فعلی بارسا برای تمدید قرارداد گاوی کمبود منابع مالی است. باشگاه برای تامین این سرمایه به دنبال فروش سهام و حق پخش تلویزیونی بازی‌ها است. گفته می‌شود که بارسا با اقدام‌های فوق می‌تواند حدود ۷۰۰ میلیون یورو تامین کند. ادوارد رومئو، نایب‌رئیس باشگاه، پنجشنبه گفت که بارسا برای نجات برنامه‌هایش به ۵۰۰ میلیون یورو نیاز دارد.

بیشتر از فوتبال