طالبان یک جوان مبتلا به نارسایی روانی را در پنجشیر کشتند

مرتضی چند ماه پیش به دست طالبان مضروب شده بود و روز یکشنبه با گلوله به قتل رسید

منابع به ایندیپندینت فارسی می گویند که طالبان جسد مرتضی را به خانواده اش نسپرده اند و گفته اند تا هنگامی که بزرگان منطقه ضمانت ندهند که با جبهه مقاومت همکاری نمی کنند، جسد مرتضی را به خانواده اش تسلیم نمی کنند --  عکس از ایندیپندینت فارسی

عصر روز یکشنبه، ۱۲ ژوئن، طالبان یک جوان ۲۴ ساله را که به نارسایی روانی دچار بود، در روستای پیشغور بخش اول پنجشیر به گلوله بستند. منابع خبری به ایندیپندنت فارسی می‌گویند که این جوان مرتضی رسولی نام داشته است و هنگامی که افراد طالبان به نزدیک محل زندگی خانواده او رفته بودند، سراسیمه می‌شود و آغاز به دویدن می کند، ولی طالبان او را دستگیر می‌کنند و بدون هیچ دلیل و پرس‌وجویی او را به شدت کتک می‌زنند. تلاش‌های مادر آن جوان که قرآن به دست نزد طالبان می‌آید و می‌گرید و توضیح می‌دهد که پسرش دارای ناراحتی روانی است و از آنان ترسیده است، به جایی نمی‌رسد. به گفته منابع خبری، هنگامی که طالبان مرتضی را با خود می‌بردند، او خود را از آنان رها  می‌کند و می‌کوشد بگریزد، اما طالبان او را به گلوله می‌بندند و به قتل می‌رسانند.

منابع خبری به نقل از مادر مرتضی می‌گویند که طالبان در روز‌های نخست جست‌وجوی خانه به خانه در روستای پیشغور پسرش را بازداشت و به شدت مضروب کرده بودند و از همین رو هنگامی که روز یکشنبه بار دیگر آنان را دید، پا به فرار گذاشت.

ساکنان محل از قتل این جوان بیمار به دست طالبان خشمگین شده‌اند و می‌گویند که قتل یک بیمار روانی به دست طالبان خلاف شریعت است. آنان می‌گویند که طالبان مردم را بی‌دلیل مضروب می‌کنند و می‌کشند و در میان مردم رعب و وحشت پدید آورده‌اند.

ساکنان محل از مسئولان طالبان در پنجشیر می‌خواهند که صدای مردم آن استان را به اطلاع مقام‌های طالبان در مرکز برسانند.

منابع در پنجشیر می‌گویند که طالبان جسد مرتضی را به خانواده‌اش تحویل نداده‌اند و به مردم محل گفته‌اند که نخست باید ضمانت دهند که با جبهه مقاومت همکاری نمی‌کنند، تا پس از آن بتوانند جسد مرتضی را به خانه‌اش ببرند.

هفته گذشته نیز مرد دام‌داری در نتیجه ضرب‌و‌جرح افراد طالبان در پنجشیر جان باخت.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در همین حال، جبهه مقاومت در پنجشیر از حمله طالبان بر یک قرارگاه نیروهای مقاومت در دره آرزو در استان پنجشیر خبر می‌دهد و می‌گوید که طالبان بامداد روز یکشنبه به آن قرارگاه حمله کردند و با نیروهای مقاومت درگیر شدند. در این درگیری که تا ساعاتی پس از آغاز آن ادامه داشت، هشت طالب کشته شدند. 

جبهه مقاومت می‌افزاید که نیروهای مقاومت دو قبضه سلاح، یک ابزار تماس مخابراتی و کارت‌های هویت چند تن از افراد طالبان را که در این درگیری کشته شدند، با خود دارند.

در حالی‌که طالبان به ندرت در مورد جنگ با نیروهای جبهه مقاومت در پنجشیر و اندراب سخن می‌گویند، به گفته اعضای جبهه مقاومت ملی هم‌اکنون حدود ده هزار طالب مسلح در پنجشیر حضور دارند و با نیرو‌های آن جبهه می‌جنگند.

ساکنان پنجشیر می‌گویند در پی شدت‌گیری درگیری‌ها میان طالبان و نیروهای جبهه مقاومت در پنجشیر، طالبان شماری از غیرنظامیان آن ناحیه را به اتهام همکاری با جبهه مقاومت به قتل رسانده‌اند و به بازداشت گسترده اهالی این استان به اتهام همکاری با نیروهای مقاومت اقدام کرده‌اند. طبق برخی گزارش‌ها، طالبان تاکنون بیش از نیمی از ساکنان غیرنظامی پنجشیر را بازداشت کرده و به شکنجه‌گاه‌ها برده‌اند. شماری از این افراد زیر شکنجه طالبان جان باخته‌اند.