شاهزاده رضا پهلوی: هم‌میهنان از اعتراضات بازنشستگان حمایت کنند

شاهزاده رضا پهلوی: موضوع صندوق‌های بازنشستگی از دغدغه‌هایش به حساب می‌آید

شاهزاده رضا پهلوی می‌گوید ورشکستگی صندوق‌های بازنشستگی نتیجه «بی‌کفایتی و دزدی رژیم جمهوری اسلامی» است -- ایندیپندنت فارسی 

شاهزاده رضا پهلوی، ولیعهد سابق ایران، در پیامی از اعتراضات بازنشستگان در ایران حمایت کرد و از مردم کشور خواست در این حمایت به او بپیوندند.

شاهزاده رضا پهلوی در حساب کاربری توییترش فیلمی از اعتراضات بازنشستگان منتشر کرد و گفت در این سال‌ها موضوع ورشکستگی صندوق‌های بازنشستگی از دغدغه‌های او بوده است و وقوع این امر را ناشی از «بی‌کفایتی و دزدی رژیم جمهوری اسلامی» دانست. او در این مورد نوشت: «در گفتگوهایم با متخصصان و کارشناسان، همواره بر تدوین راه‌حل‌های عملی برای حل سریع این مساله در فردای جمهوری اسلامی تاکید داشته‌ام.»

شاهزاده رضا پهلوی گفت مشکل صندوق‌های بازنشستگی با «مدیریت کارآمد و علمی و دگرگونی اساسی در ساختار سیاسی و اقتصادی کشور قابل حل است.» او گفت هر حکومت مسئولی باید از بازنشستگان و مستمری‌بگیران «که سال‌های طولانی برای رشد و توسعه کشور کوشیده‌اند» حمایت کند و به قول‌هایی که به آن‌ها داده شده عمل کند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

او گفت حالا که حکومت مسئول سر کار نیست مردم باید از اعتراضات بازنشستگان حمایت کنند «چرا که تنها با اتحاد است که خواهیم توانست کشتی طوفان‌زده ایران را به ساحل امن توسعه و آزادی برسانیم.» شاهزاده رضا پهلوی بیانیه خود را با شعار «پاینده ایران» به پایان رساند.

مصوبه افزایش ده درصدی مستمری و دستمزد باعث اعتراضات گسترده بازنشستگان تامین اجتماعی در ایران در طول هفته گذشته شده است. معترضین می‌گویند که این موضوع با توجه به نرخ تورم در واقع به معنای کاهش گسترده حقوق آن‌ها است. افکار عمومی ایران در روز یکشنبه نیز شاهد اعتراضات در شهرهای مختلف بود که در برخی موارد با حمله خشونت‌بار نیروهای امنیتی مواجه شد. در اهواز، معترضین شعار «وزیر بی‌لیاقت، استعفا استعفا» سر دادند. در سایر شهرها شعارهایی همچون «وزیر بی‌کفایت، خجالت خجالت»، «مرگ بر دولت بی‌کفایت» و «دولت مردم فریب حق ما را پس بده» نیز شنیده شد. اعتراضات علاوه بر تهران و اهواز در شمار دیگری از شهرهای ایران همچون قزوین، خرم‌آباد، ایلام و بندرعباس گزارش شده است.

هفته گذشته، در روزچهارشنبه ۱۸ خرداد، شاهد تیراندازی نیروها به سوی معترضین در تهران بودیم؛ «مرگ بر رئیسی» از دیگر شعارهایی بود که در تظاهرات‌های هفته گذشته شنیده شد.