ارائه تست کرونا برای مسافران هوایی ورودی به آمریکا لغو می‌شود

صنایع هوایی ایالات متحده ماه‌ها تلاش ‌کرده‌اند تا مقررات ضرورت ارائه تست منفی مسافران لغو شود

پیش‌بینی می‌شود که این اقدام از نیمه شب یکشنبه ۱۲ ژوئن، در مورد مسافران ورودی به آمریکا به اجرا گذاشته شود-KENA BETANCUR / AFP

یک مقام ارشد آمریکایی گفته است که مرکز پیشگیری و کنترل بیماری‌های ایالات متحده آمریکا الزام ارائه تست منفی کووید-۱۹ برای مسافران ورودی به آمریکا را لغو خواهد کرد.

به گزارش شبکه خبری‌ سی‌ان‌ان، پیش‌بینی می‌شود که این اقدام از نیمه شب یکشنبه ۱۲ ژوئن، در مورد مسافران ورودی به آمریکا به اجرا گذاشته شود.

صنایع هوایی ایالات متحده ماه‌ها تلاش ‌کرده‌اند تا مقررات ضرورت ارائه تست منفی مسافران در فرودگاه‌ها لغو شود. آنان می‌گویند که این مقررات قدیمی شده و در شرایطی که اقتصاد آمریکا با مشکلات همراه است، تاثیر منفی مضاعفی را به آن وارد می‌کند. حالا مرکز پیشگیری و کنترل بیماری‌های آمریکا می‌گوید که «بر اساس داده‌های اطلاعاتی و علمی» مسافران دیگر لازم نیست برای ورود به آمریکا نتیجه منفی آزمایش کووید-۱۹ را همراه داشته باشند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به گزارش سی‌ان‌ان مرکز پیشگیری و کنترل بیماری‌های آمریکا ظرف ۹۰ روز تصمیم فوق را مورد بررسی قرار خواهد داد و اگر مقام‌ها به علت بروز گونه‌های جدید بیماری تصمیم به اعمال دوباره مقررات  ارائه تست برای مسافران بگیرند، آن را مجددا به اجرا می‌گذارند.

مقررات لزوم ارائه تست منفی کووید-۱۹ برای مسافران ورودی به ایالات متحده آمریکا از ژانویه ۲۰۲۱ برقرار بوده است.

مدیران صنایع هوایی آمریکا از جمله خطوط هوایی امریکن، یونایتد، دلتا، و ساوت‌وست، ماه گذشته با مقام‌های کاخ سفید ملاقات کردند و از دولت بایدن خواستند تا مقررات ارائه تست برای مسافران بین‌المللی واکسینه‌شده را حذف کند. آنان می‌گویند حذف ضرورت ارائه تست به معنی مسافران بین‌المللی بیشتر به آمریکا است.

آمار نشان می‌دهد که در حال حاضر میزان ورود مسافران خارجی به آمریکا در مقایسه با دوران قبل از همه‌گیری ویروس کرونا، ۱۴ درصد کمتر است.

بیشتر از جهان