عربستان سعودی میزبان بزرگ‌ترین رویداد بازی‌های ویدیویی در تابستان ۲۰۲۲

این رویداد شامل جشنواره‌ها، کنسرت‌ها، نمایش‌ها و اتفاقات جالب دیگر هم خواهد بود

بزرگ‌ترین رویداد بازی‌های ویدیویی با یک جایزه پانزده میلیون دلاری در تابستان امسال در ریاض برگزار می‌شود.

رویداد گیمرزایت (Gamers8) از ۱۴ ژوئیه در بلوار ریاض، محل برگزاری رویدادهای مشابه سرگرمی، آغاز و تا ۸ سپتامبر ادامه می‌یابد و پذیرای برخی از بهترین بازیکنان جهان خواهد بود.

بر اساس گزارش عرب‌نیوز، این رویداد که با عنوان «گیمرزایت، دروازه‌ای به جهان بعدی» برگزار می‌شود، شامل جشن‌، کنسرت‌، نمایش‌ و رویدادهای جالب دیگر هم خواهد بود. رقابت بازی‌های ویدیویی در ۶ عنوان مختلف ترتیب داده می‌شود که جوایز آن تا ۱۵ میلیون دلار بالا می‌رود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

شاهزاده فیصل بن بندر بن سلطان، رئیس فدراسیون بازی‌های ویدیویی عربستان سعودی، گفت: «با حدود ۲۳.۵ میلیون بازیکن در سراسر کشور، می‌توان گفت در هر خانه این سرزمین یک نفر هست که اشتیاق عمیقی به بازی دارد. این اشتیاق به بازی مدت‌هاست مایه افتخار سعودی‌ها بوده است.»

صنعت بازی‌های ویدیویی در عربستان یکی از نمونه‌های موفق برای جایگزینی درآمدهای نفتی است که در سال‌های اخیر با هدف تمرکز بر اهداف چشم‌انداز ۲۰۳۰ مورد توجه قرار گرفته است.

شاهزاده فیصل بن بندر بن سلطان با تاکید بر این نکته گفت: «هدف ما این است که دنیای مجازی ورزش‌های ویدیویی را به دنیای واقعی ریاض بیاوریم. شهری بین‌المللی با اهداف زیاد و فرصت‌های رو به رشد و محیطی ایده‌آل برای راه‌اندازی گیمرزایت. بی‌صبرانه منتظریم همه شما را در این تابستان ببینیم تا اوقاتی فراموش‌نشدنی، آینده‌نگرانه و باورنکردنی را با هم رقم بزنیم.»

این رویداد را که فدراسیون بازی‌های ویدیویی عربستان سعودی سازمان‌دهی کرده است، بر چهار محور اصلی استوار است: بازی‌های ویدیویی حرفه‌ای، جشنواره، موسیقی و «قله جهان بعدی» که یک کنفرانس بازی‌ها و ورزش‌های ویدیویی با میزبانی از رهبران و کارشناسان خبره از سراسر جهان است.

هشت هنرمند بین‌المللی نیز در طول این رویداد ۸ هفته‌ای در کنار هنرمندان داخلی و منطقه‌ای اجرا خواهند داشت.

کنسرت‌ها از ۱۴ ژوئیه شروع می‌شود و تا ۱ سپتامبر ادامه دارد.

بیشتر از زندگی