اولین هتل جهان برای شترها در عربستان سعودی

همه‌چیز از نظافت اتاق گرفته تا تهویه مطبوع برای شترها مهیاست

نخستین هتل شترها در جهان در عربستان سعودی شروع به کار کرد. رسانه‌های محلی این کشور روز یکشنبه نهم ژانویه گزارش دادند این هتل ۱۲۰ اتاقه که «تاتمان» نام دارد آماده خدمات‌رسانی به شترها است.

۵۰ نفر خدمه در این هتل تمام امکانات آسایش شترها از جمله خدمات اتاق، مراقبت، توجه و حفاظت را تأمین می‌کنند.

هتل تاتمان خدماتی ۵ ستاره شامل تهیه غذا برای شترها، مراقبت از شکل و ظاهر و رسیدگی به بهداشت پوست آن‌ها ارائه می‌دهد. در فهرست امکانات مهیا شده آمده است علاوه بر تهیه شیر گرم، میزبان نظافت و دمای غرفه‌ها را نیز دائم تحت نظر دارد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

محمد الحربی، سخنگوی رسمی باشگاه شترها در عربستان سعودی در معرفی هتل تاتمان گفت: «این هتل اولین هتل در نوع خود در جهان است، اما به سبکی متفاوت و جدید. همه‌چیز از تمیز کردن اتاق‌ها گرفته تا تهویه مطبوع گرم در دسترس است.»

هزینه یک‌شب اقامت در این هتل ۴۰۰ ریال عربستان معادل ۱۰۶ دلار و ساعت تحویل اتاق‌ها نیز ۱۲:۳۰ ظهر است.

به همان اندازه که اسب عربی در تاریخ و افتخارات عربستان سعودی نقش دارد، شتر نیز برای مردم این سرزمین مهم است. عربستان سعودی میزبان مشهورترین جشنواره شتر در جهان نیز هست.

بزرگ‌ترین جشنواره شتر در جهان هر ساله در عربستان سعودی توسط باشگاه شترها برگزار می‌شود. جشنواره شتر ملک عبدالعزیز یک جشنواره سالانه فرهنگی، اقتصادی، ورزشی و سرگرمی با هدف «تثبیت و ارتقای میراث شتر در فرهنگ سعودی، عربی و اسلامی» و ارائه یک مقصد فرهنگی، گردشگری، ورزشی، تفریحی و اقتصادی برای شترها و میراث آن‌ها است.

این جشنواره میزبان حضور مؤثر مالکان بزرگی از عربستان سعودی، کشورهای حاشیه خلیج‌فارس و کشورهای عربی همراه با مشارکت سایر کشورها مانند روسیه، فرانسه و ایالات‌متحده آمریکا است و به مدت ۴۰ روز ادامه دارد.

عربستان در حال حاضر ششمین دوره جشنواره شتر ملک عبدالعزیز را برگزار می‌کند که از تاریخ ۱ دسامبر ۲۰۲۱ آغاز شد و فردا ۱۲ ژانویه ۲۰۲۲ به پایان خواهد رسید.

برای نخستین بار ۳۳ زن مالک شتر اجازه یافتند تا شترهای خود را در مسابقه زیبایی شترها شرکت دهند.

این جشنواره روزانه بیش از ۱۰۰هزار نفر بازدیدکننده را از سراسر جهان جذب می‌کند.

بیشتر از جهان