تندباد، تهران و کرج را درنوردید

سرعت وزش باد در تهران نزدیک به ۸۰ کیلومتر در ساعت اعلام شد

پدیده تندباد و گرد و خاک تا عصر روز چهارشنبه در استان‌ البرز ادامه خواهد داشت ـ عکس از تسنیم

تهران و کرج در معرض وزش شدید تندباد و گرد و خاک قرار گرفتند که پیش از ظهر روز سه‌شنبه (۱۷ خرداد) در این مناطق آغاز شده است.

سازمان هواشناسی ایران، سرعت وزش باد در تهران را نزدیک به ۸۰ کیلومتر در ساعت اعلام کرد. شدت وزش باد در استان البرز نیز شدید و حدود ۵۵ کیلومتر در ساعت اعلام شد.

براساس گزارش‌های منتشر شده، وزش تندباد و گرد و خاک شدید در تهران و کرج، مشکلاتی برای ساکنان این مناطق به همراه داشته است. تسنیم در این خصوص نوشت که به دنبال کاهش دید افقی براثر وزش شدید گرد و خاک، تردد در آزادراه تهران-کرج-قزوین به کندی جریان داشته است. ایرنا گزارش داد که براثر وزش تندباد، افق دید در استان البرز به کمتر از سه کیلومتر رسیده است.

اداره کل هواشناسی استان البرز اعلام کرد که پدیده تندباد و گرد و خاک تا عصر روز چهارشنبه در این استان ادامه خواهد داشت. استان البرز با اعلام هشدار زرد، از مردم و دستگاه‌های اجرایی خواست تا اقدامات پیشگیرانه به عمل آورند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

عصر روز دوشنبه (۱۶ خرداد) نیز وزش باد شدید در کرج موجب شکسته شدن شش درخت و وارد آمدن خسارت به یک دستگاه خودرو شد. تاکنون گزارشی از خسارت یا آسیب‌های احتمالی تندباد روز سه‌شنبه در دو استان تهران و البرز گزارش نشده است.

از ابتدای سال جاری این دو استان چندبار در معرض تندباد قرار گرفتند. فروردین امسال تندبادهای شدیدی در شهرهای تهران و البرز رخ داد که علاوه بر آسیب‌هایی که در حوزه خدمات شهری به همراه داشت، مصدومیت‌هایی برای ساکنان این شهرها نیز ایجاد کرد. به دنبال تندبادهای فروردین ماه، اورژانس و مراکز درمانی تهران و البرز در حالت آماده‌باش قرار گرفته بودند.