موشک‌های اسرائیل بار دیگر جنوب دمشق را هدف قرار دادند

به گزارش «دیده‌بان حقوق بشر سوریه»، این حمله چهاردهمین مورد حمله ارتش اسرائیل در خاک سوریه از آغاز سال ۲۰۲۲ بود

ارتش اسرائیل بار دیگر منطقه‌ای در جنوب دمشق، پایتخت سوریه، را هدف موشک‌های خود قرار داد. درپی این حمله، سوریه اعلام کرد پدافند هوایی آن کشور اکثر این موشک‌ را رهگیری و در آسمان منهدم کرده است. 

خبرگزاری دولتی سوریه (سانا) دوشنبه‌شب، ۱۶ خردادماه، به‌نقل از یک مقام نظامی گزارش داد که پدافند هوایی آن کشور، چندین فروند موشک اسرائیل را در جنوب شهر دمشق رهگیری کرده است.

براساس گزارش‌ها، این حمله هوایی پیش از ساعت ۲۳:۳۰ دوشنبه‌شب رخ داده است.

منبع نظامی سوری به خبرگزاری سانا گفت که «دشمن اسرائیلی با انجام حمله هوایی از جولان اشغالی سوریه، نقاطی در جنوب دمشق را هدف قرار داده»، اما پدافند هوایی این کشور اکثر موشک‌ها را رهگیری و پیش‌‌از اصابت به هدف، در آسمان دمشق منهدم کرده است.

به گفته‌او، خسارت‌های ناشی‌از این حمله، محدود به خسارت‌های مالی بوده و آسیب جانی به کسی وارد نشده است.

خبرگزاری فرانسه نیز گزارش داد که خبرنگار این رسانه در دمشق، دوشنبه‌شب، از شنیده‌شدن صدای انفجارهایی مهیب در پایتخت سوریه خبر داده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

براساس گزارش «دیده‌بان حقوق بشر سوریه»، گروه ناظر بر درگیری‌ها و تحولات داخل این کشور که در بریتانیا مستقر است، در حمله هوایی روز دوشنبه، هفت فروند موشک مکان‌هایی را در منطقه الکسوه، واقع‌در حومه جنوب دمشق، هدف قرار داده‌اند که در آن‌جا نیروهایی از گروه حزب‌الله لبنان و همچنین واحدهای پدافند هوایی سوریه فعال‌اند. 

به گزارش این گروه که در سوریه شبکه گسترده‌ای از منابع خبری را در اختیار دارد، حمله دوشنبه‌شب اسرائیل چهاردهمین مورد حمله ارتش این کشور در خاک سوریه از آغاز سال ۲۰۲۲ بوده و موشک‌های زمین‌به‌زمین اسرائیل طی ماه گذشته میلادی، دست‌کم سه افسر ارتش سوریه را در نزدیکی دمشق کشته‌اند. حمله‌های هوایی اخیر اسرائیل اغلب مواضع و انبارهای تسلیحات جمهوری اسلامی ایران را در نزدیکی شهر دمشق هدف قرار داده‌اند.

از زمان آغاز جنگ داخلی در سوریه در سال ۲۰۱۱ میلادی، اسرائیل صدها حمله هوایی علیه کشور همسایه خود انجام داده است که نیروهای دولتی سوریه و همچنین نیروهای متحد مورد حمایت جمهوری اسلامی ایران و افرادی از گروه شبه‌نظامی شیعه حزب‌الله لبنان را هدف قرار داده است.

اسرائیل به‌ندرت درباره یک حمله مشخص در سوریه اظهارنظر می‌کند، اما به‌طور کلی انجام صدها مورد از آن‌ها را پذیرفته است. در ماه‌های اخیر نیز حمله‌های اسرائیل به اهداف مرتبط با جمهوری اسلامی ایران و حزب‌الله لبنان شدت گرفته است. ارتش اسراییل در موارد لزوم از حمله‌های خود دفاع کرده است، تا مانع از آن شود که دشمن سرسختش، یعنی جمهوری اسلامی ایران، بتواند جای پایی در نزدیکی مرزهای آن کشور پیدا کند.