فتح رولان‌گاروس در اوج درد

نادال با وجود مصدومیت شدید، برای چهاردهمین بار قهرمان اوپن فرانسه شد

این بیست‌ودومین قهرمانی نادال در گرنداسلم است - AFP

رافائل نادال ۳۶ ساله به‌رغم مصدومیت مزمن و قرعه سخت، برای چهاردهمین بار قهرمان اوپن فرانسه شد. او در فینال، کاسپر رود نروژی را که سابقه حضور در آکادمی نادال را دارد و به نوعی شاگردش محسوب می‌شد، در سه ست شکست داد.

رود که اولین بار بود در فینال یک گرنداسلم بازی می‌کرد، در شروع مسابقه، تلاش کرد پابه‌پای نادال پیش برود، ولی از میانه ست دوم، قافیه را باخت. بعد از برتری ۳-۶ نادال در ست اول، رود در ست دوم توانست ۱-۳ پیش بیفتد ولی تنیسور باتجربه اسپانیایی بازگشتی فوق‌العاده داشت و با گرفتن ۱۱ گیم متوالی، ست دوم و سوم را به ترتیب ۳-۶ و ۶ بر هیچ برد.

نادال که به عنوان سید پنجم به مسابقات وارد شده بود، مسیر سختی داشت و در یک‌چهارم نهایی، جوکوویچ را در چهار ست شکست داد. او در نیمه‌نهایی، با ساشا زورف، سید سوم مسابقات، روبه‌رو شد و در حالی که ست اول را برده بود، حریفش به دلیل مصدومیت شدید مچ پا مجبور شد مسابقه را ترک کند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

بزرگ‌ترین مانع نادال در راه قهرمانی مصدومیت مزمن مچ پایش بود و او در فاصله بازی‌ها، گاهی نمی‌توانست به‌درستی تمرین کند؛ با این حال به کمک تزریق داروی بی‌حسی، توانست تا فینال ادامه بدهد. این همان مصدومیتی است که نادال را وادار کرد سال گذشته از احتمال بازنشستگی صحبت کند. او بعد از قهرمانی اوپن استرالیا در شروع فصل، هم به دلیل شکستگی دنده دو ماه را از دست داد.

این بیست‌ودومین قهرمانی نادال در گرنداسلم است و او حالا از فدرر و جوکوویچ، دو رقیب اصلی‌اش، دو جام بیشتر دارد. حالا همه منتظر تماشای این ستاره اسپانیایی در ویمبلدون‌اند، ولی او در نشست خبری گفت که حضورش در این گرنداسلم به وضعیت مصدومیت پایش بستگی دارد.

نادال گفت: «واضح است که نمی‌خواهم با این شرایط به بازی ادامه بدهم. من به کمک تزریق داروی بی‌حسی توانستم این دو هفته را بازی کنم، ولی دیگر در پایم چیزی حس نمی‌کنم. در صورتی در ویمبلدون حاضر خواهم شد که بدنم اجازه بدهد. ویمبلدون تورنمنتی نیست که بخواهم از دست بدهم. هیچکس دوست ندارد ویمبلدون را از دست بدهد.»

نادال اضافه کرد: «اگر داروهای ضدالتهاب موثر باشد، در ویمبلدون شرکت می‌کنم؛ ولی حاضر نیستم دوباره با تزریق بی‌حس‌کننده بازی کنم. نمی‌خواهم دوباره در این وضعیت قرار بگیرم.»

نادال قرار است از یک درمان ویژه برای بهبود وضعیت پایش استفاده کند، ولی اگر این روش جواب ندهد، باید سراغ جراحی برود. نادال گفت: «این یک جراحی بزرگ است که حضور دوباره من در مسابقات را تضمین نمی‌کند و ممکن است بازگشتم خیلی طولانی شود.»

بیشتر از تنيس