نادال، پادشاه تمام‌نشدنی خاک رس

رافا در یک‌چهارم نهایی آزاد فرانسه جوکوویچ را شکست داد

نادال در نیمه‌نهایی با آلکساندر زورف بازی می‌کند که توانست کارلوس آلکاراز، پدیده اسپانیایی، را شکست بدهد- Christophe ARCHAMBAULT / AFP

دوئل نادال – جوکوویچ، دو اسطوره تنیس در یک‌چهارم نهایی آزاد فرانسه که حکم فینال زودرس این گرنداسلم را داشت با برتری تنیسور اسپانیایی به پایان رسید. برد نادال از آن جهت ارزشمند است که او پیش از سفر به پاریس شرایط سختی داشت و پیش‌بینی می‌شد که جوکوویچ بخت بیشتری برای پیروزی داشته باشد.

نادال بعد از شکستگی دنده، هنوز نتوانسته است به فرم آرمانی برسد و مصدومیت مزمن پا هم او را دائما آزار می‌دهد، طوری که گفته ممکن است این آخرین حضورش در پاریس باشد.

با این حال، نادال همیشه در رولان‌ گاروس فرم متفاوتی داشته و در برابر ۱۱۰ برد روی خاک رس پاریس فقط سه بار شکست خورده است. در مسابقه‌ای طولانی که در آخرین ساعات ماه مه شروع شد و در ماه ژوئن به پایان رسید، نادال با شروعی طوفانی جوکوویچ را در ست اول در هم کوبید (۲-۶). تنیسور صرب در ست دوم اوج گرفت (۴-۶)، ولی نادال ست سوم را برد (۲-۶). دو رقیب قدیمی در ست چهارم پا‌به‌پای هم پیش رفتند، ولی در نهایت نادال در تای‌برک کار را تمام کرد. این مسابقه نفس‌گیر چهار ساعت و یازده دقیقه طول کشید و ساعت ۱:۱۵ بامداد به وقت محلی به پایان رسید.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

نادال بعد از شکست بخت شماره یک مسابقات گفت: «بازی خیلی سختی بود. نواک بی‌تردید یکی از بهترین بازیکنان تاریخ است. بازی مقابل او همیشه چالش جذابی است. ما سابقه رقابت‌های جذاب زیادی را داریم و این هم یکی از آن‌ها بود.» آن‌ها تا پیش از این بازی ۵۸ بار با هم رو‌به‌رو شده بودند و جووکویچ ۲۸ - ۳۰ از نادال پیش بود، اما نادال با این برد توانست اختلاف را به ۲۹ – ۳۰ کاهش دهد.

تنیسور اسپانیایی اضافه کرد: «برای بردن نواک تنها یک راه دارید؛ از امتیاز اول تا آخر در بهترین فرم خودتان باشید. این یکی از همان شب‌های خوب من بود و خیلی خوشحالم.»

جوکوویچ اعتراف کرد که نتوانسته همسطح رافا بازی کند و گفت: «می‌دانستم که باید بهتر از این باشم. بابت جنگندگی و مقاومت تا ضربه آخر افتخار می‌کنم. من به بازیکنی باختم که بهتر از من بود. من شانس‌های خوبی داشتم، ولی از آن‌ها استفاده نکردم. این یک جنگ چهارساعته بود و باید این شکست را بپذیرم.»

نادال پس از ۱۷ سال حضور در آزاد فرانسه ممکن است به‌ دلیل وضعیت مصدومیتش آخرین حضور در این گرنداسلم را تجربه کند. تنیسور اسپانیایی در این‌ باره گفت: «فعلا ترجیح می‌دهم روزبه‌روز پیش بروم و از حضورم در اینجا لذت ببرم، بدون اینکه بخواهم به اتفاقات آینده فکر کنم. البته من به تلاش برای پیدا کردن راه حلی برای مصدومیت پایم ادامه می‌دهم، ولی هنوز به آن نرسیده‌ایم. فعلا تجربه یک نیمه‌نهایی دیگر در رولان گاروس به من انرژی فوق‌العاده‌ای می‌دهد.»

نادال در نیمه‌نهایی با آلکساندر زورف بازی می‌کند که توانست کارلوس آلکاراز، پدیده اسپانیایی، را شکست بدهد.

بیشتر از تنيس