طالبان دو عضو جبهه مقاومت را پس از اسارات، سنگسار و تیرباران کرد

طالبان روز جمعه هم سه اسیر جبهه مقاومت ملی را به شکل دلخراشی کشته بود

افراد طالبان این پدر و پسر را حدود پنج ساعت شکنجه کردند و سپس کشتند- ایندیپندنت فارسی

احمدشاه ۵۸ ساله و پسرش جاوید ۲۶ ساله، دو تن از اعضای جبهه مقاومت ملی افغانستان، روز دوشنبه، ۱۶ خرداد، پس از اسارت به دست طالبان در دره وریاچ شهرستان پریان استان پنجشیر، ابتدا حدود پنج ساعت شکنجه و سپس سنگسار و تیرباران شدند.

یکی از بستگان احمدشاه، به شرط محفوظ ماندن نامش، به ایندیپندنت فارسی گفت که افراد طالبان احمدشاه و جاوید را در کوهستان‌های شهرستان پریان بازداشت کردند و سپس به مدت پنج ساعت بر دوش آن‌ها سنگ گذاشتند و با شکنجه‌های فراوان، به قرارگاه نظامی طالبان منتقل کردند.

به گفته این منبع، افراد طالبان احمدشاه را در قسمتی از مسیر، داخل کیسه انداختند و روی زمین کشیدند. آن‌ها پس از رسیدن به قرارگاه نظامی خود، احمد شاه را تیرباران کردند. جاوید، پسر احمدشاه، هم پس از شکنجه سنگسار شد. این منبع افزود که افراد طالبان به قصد سرگرمی، جاوید را هدف تیراندازی قرار دادند و او در جریان این تیراندازی‌ها، جان باخت.

او افزود که پیکر این پدر و پسر به‌قدری زیر شکنجه طالبان آسیب دیده است که دیگر قابل تشخیص نیست. طالبان سپس اجساد احمدشاه و جاوید را به بستگان آنان تحویل داد و قرار است تا شامگاه دوشنبه، به خاک سپرده شوند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

احمد شاه از چهره‌های سرشناس جهادی در شهرستان پریان بود که در دوره نخست حاکمیت طالبان، در چارچوب نیروهای تحت امر احمدشاه مسعود، علیه طالبان می‌جنگید.

این دو عضو جبهه مقاومت ملی در حالی پس از اسارت، شکنجه و کشته می‌شوند که روز جمعه، ۱۳ خرداد نیز، سه عضو دیگر جبهه مقاومت ملی به نام‌های تمیم خان، جان گل و فیض‌آغا، ابتدا به دست طالبان اسیر و سپس کشته شدند. افراد طالبان گلوی دو تن از آنان را بریدند و دیگری را تیرباران کردند.

هرچند سخنگویان طالبان وقوع درگیری‎‌های نظامی در پنجشیر را انکار می‌کنند، ساکنان پنجشیر همچنان از بازداشت و شکنجه غیرنظامیان به دست افراد این گروه خبر می‌دهند. خانه‌های بسیاری از مقام‌های دولت پیشین به سنگر نظامیان طالبان تبدیل شده‌ و ساکنان شماری از روستاهایی که طالبان در آنجا پایگاه نظامی ایجاد کرده‌ است، به کابل و دیگر شهرها کوچ کرده‌اند.

طالبان حدود یک ماه پیش، با لشکرکشی به پنجشیر، اندراب و تخار، با نیروهای جبهه مقاومت ملی افغانستان درگیر شد. در تازه‌ترین مورد، روزهای یکشنبه و دوشنبه نیز ویدیوهایی از کاروان‌های نظامیان طالبان در فضای مجازی منتشر شد که نشان می‌داد ده‌ها تن از نیروهای مسلح طالبان عازم پنجشیر‌ند.

سخنگوی جبهه مقاومت ملی در هفته‌های اخیر، چندین بار با انتشار اطلاعیه‌هایی، از وارد آمدن تلفات به نیروهای طالبان در نتیجه کمین نیروهای مقاومت ملی و همچنین نبردهای رودررو خبر داد؛ اما سخنگویان طالبان این درگیری‎‌‌ها را انکار کردند.