وزیر دفاع طالبان: هیچ فرمان ظالمانه‌ای برای سلب آزادی‌های زنان صادر نکردیم

ملا یعقوب گفت ۹۹ درصد زنان و دختران افغانستان به خواست خود حجاب را رعایت می‌کنند

وزیر دفاع طالبان گفت، چرا جهان در مورد محدودیت حجاب در فرانسه اعتراض نمی‌کنند-خبرگزاری باختر

ملا محمد یعقوب، سرپرست وزارت دفاع طالبان، در یک مصاحبه اختصاصی با خبرگزاری نیوز ۱۸ هند، صدور هرگونه فرمان از طرف این گروه را که سبب سلب آزادی‌های زنان در افغانستان شده باشد رد کرد و گفت امارت اسلامی هیچ نوع قوانین ظالمانه‌ای علیه زنان وضع نکرده است.

ملا یعقوب در این مصاحبه‌ که روز پنج‌شنبه ۱۲ خرداد، منتشر شد گفت: «امارت اسلامی هیچ دستورالعملی صادر نکرده است که مخالف احکام اسلامی و ارزش‌های افغانی بوده باشد و زنان را از حقوق اساسی‌شان محروم کند.»

او در حالی‌ که صدور هر گونه فرمان ظالمانه و اجباری علیه زنان افغانستان را رد کرد، حجاب را فرهنگ افغانی و از مهم‌ترین ارزش‌های اسلامی خواند و گفت ۹۹ درصد زنان و دختران افغان به خواست خود حجاب را رعایت می‌کنند و نیازی نیست که ما دستور بدهیم و مردم را به دردسر بیندازیم. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

وزیر دفاع طالبان در این مصاحبه به آن کشورهای خارجی‌ای که این گروه را به نقض حقوق بشر به‌ویژه نقض حقوق زنان و سلب آزادی‌ آن‌ها متهم کرده‌اند، گفت اگر آزادی زنان و حقوق بشر وجود دارد، چرا کشورهای جهان در برابر محدودیت‌های وضع‌شده علیه زنان در فرانسه و شمار دیگری از کشورهای خارجی که نباید از حجاب استفاده کنند خاموش‌اند و صدای خود را بلند نمی‌کنند.

وزیر دفاع طالبان نگرانی کشورهای خارجی در مورد نقض حقوق بشر به‌ویژه نقض حقوق زنان و سلب آزادی‌های آن‌ها از طرف طالبان در افغانستان را بی‌اساس خواند و گفت برخی دولت‌ها و سازمان‌ها به جای وارد کردن اتهام‌های بی‌اساس به طالبان، تلاش کنند تا روابط دوستانه و صمیمانه با امارت اسلامی برقرار کنند.

سرپرست وزارت دفاع طالبان در حالی هر گونه نگرانی‌ جامعه جهانی در مورد نقض حقوق بشر به‌ویژه حقوق اساسی زنان مانند سلب آزادی‌ آن‌ها را بی‌اساس خواند که پس از تسلط بر افغانستان، این گروه چند فرمان را برای محدود کردن آزادی‌های زنان و دختران افغان صادر کرده است. اجباری شدن برقع به‌عنوان حجاب اسلامی، پوشاندن چهره مجریان زن در رسانه‌ها، محروم شدن زنان و دختران از کار و آموزش، متوقف شدن صدور گواهینامه رانندگی برای زنان و جلوگیری از سفر زنان از جمله محدودیت‌هایی است که علیه زنان‌ وضع شده است.