روزنامه‌نگار ۳۲ ساله فرانسوی در اوکراین کشته شد

امانوئل مکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه در توییتر به لکلرک-ایموف ادای احترام کرد

فردریک لکلرک-ایموف شش سال برای شبکه تلویزیونی فرانسه کار کرده بود - AFP

به گزارش شبکه خبری فرانسه، یک روزنامه‌نگار ۳۲ ساله فرانسوی روز دوشنبه، هنگام پوشش خبری در شرق اوکراین، بر اثر اصابت گلوله کشته شد.

تلویزیون بی‌اف‌ام اعلام کرد فردریک لکلرک-ایموف در حالی کشته شد که در حال پوشش اخبار یک عملیات بشردوستانه در نزدیکی سیورودونتسک، شهری کلیدی در منطقه دونباس، بود. مناقشه میان نیروهای روسیه و اوکراین در این منطقه ادامه دارد.

او شش سال برای شبکه تلویزیونی فرانسه کار کرده بود.

امانوئل مکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه، در توییتر به لکلرک-ایموف ادای احترام کرد و گفت: «او برای نشان دادن واقعیت جنگ در اوکراین بود. سوار بر اتوبوس بشردوستانه و در کنار غیرنظامیانی که مجبور بودند از بمب‌های روسیه فرار کنند، به ضرب گلوله کشته شد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

مکرون به خانواده، بستگان و همکاران این روزنامه‌نگار تسلیت گفت و «حمایت بی‌قیدوشرط فرانسه» را از کسانی که ماموریت دشوار اطلاع‌رسانی در صحنه عملیات را انجام می‌دهند، اعلام کرد.

کاترین کولونا، وزیر خارجه فرانسه، مرگ این روزنامه‌نگار را «عمیقا تکان‌دهنده» توصیف کرد. او در بیانیه‌ای گفت: «فرانسه خواستار آن است که تحقیقات شفاف برای روشن کردن کامل شرایط این فاجعه در اسرع وقت آغاز شود.»

او گفت که با ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین، صحبت کرده و از او خواسته است «هر کاری» می‌تواند بکند تا جسد این روزنامه‌نگار در اسرع وقت به فرانسه بازگردانده شود.

سرهی تومیلنکو، رئیس اتحادیه ملی روزنامه‌نگاران اوکراین، در گفت‌وگو با آسوشیتدپرس گفت که مقام‌ها در حال بحث در مورد چگونگی بازگرداندن جسد این روزنامه‌نگار به فرانسه‌اند.

او گفت: «خبرنگاران برای حق دانستن حقیقت در مورد آنچه در جنگ در اوکراین اتفاق می‌افتد، از جان خود مایه می‌گذارند.»

بیشتر از جهان