صعود تاریخی مونزا به لیگ ایتالیا

تیم جدید برلوسکونی فصل آینده با بزرگان سری «آ» رقابت می‌کند

مونزا هیچ‌وقت در نقشه فوتبال تیم مهمی نبود، ولی از زمانی که سیلویو برلوسکونی، نخست‌وزیر سابق ایتالیا، این باشگاه را خرید، نام آن در رسانه‌ها مطرح شد- ACMonza/Facebook

تیم قدیمی مونزا در پلی‌آف سری بی (B) موفق شد تیم پیزا را شکست دهد و فصل آینده برای اولین بار بازی در سری آ (A) را تجربه خواهد کرد. بعد از برد دو بر یک مونزا در بازی رفت، بازی برگشت در وقت قانونی با برتری ۲ – ۳ پیزا به پایان رسید، ولی مونزا با زدن دو گل در وقت اضافه توانست در مجموع به برتری ۴ – ۶ برسد. پیش از این، تیم‌های لچه و کرمونزه توانسته بودند مستقیما به سری آ صعود کنند.

مونزا هیچ‌وقت در نقشه فوتبال تیم مهمی نبود، ولی از زمانی که سیلویو برلوسکونی، نخست‌وزیر سابق ایتالیا، این باشگاه را خرید، نام آن در رسانه‌ها مطرح شد. تاسیس باشگاه مونزا به سال ۱۹۱۲ برمی‌گردد، ولی در سال ۲۰۱۶ ورشکست شد تا کارش را از لیگ آماتور دوباره شروع کند. برلوسکونی، مالک سابق میلان، در سال ۲۰۱۸ این باشگاه را خرید. آن‌ها بلافاصله به سری بی صعود کردند، ولی در پلی‌آف فصل گذشته ناکام بودند.

برلوسکنی پیش از فروش میلان، پرافتخارترین دوران این باشگاه را رقم زد و حالا می‌خواهد با مونزای گمنام به رقیب قدرت‌های سنتی فوتبال ایتالیا تبدیل شود. البته او در ۸۵ سالگی طراوت گذشته را ندارد و در لحظاتی از بازی برگشت مونزا مقابل پیزا، تصویری از او پخش شد که در حال چرت زدن بود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

او بعد از صعود تیمش، به شبکه «اسکای» ایتالیا گفت: «تصور می‌کردیم سال گذشته صعود کنیم، ولی بدشانس بودیم. این بار کل فصل جنگیدیم. کار آسانی نبود، ولی موفق شدیم و حالا به سری آ رسیده‌ایم.»

برلوسکونی افزود: «برای باشگاهی مثل مونزا که در سال ۱۹۱۲ تاسیس شده، صعود پس از ۱۱۰ سال، رخداد درخشانی است. این برای شهروندان مونزا و بریانزا فوق‌العاده است. اینجا از صنعتی‌ترین بخش‌های ایتالیا است و بیش از ۷۰ هزار کارآفرین در این منطقه است. همه آن‌ها از موفقیت ما خوشحال‌اند.»

پس از بازی، هواداران مونزا بیرون ورزشگاه «آرنا گاریبالدی» پیزا و در خیابان‌های مونزا جشن گرفتند. آن‌ها نام برلوسکنی را فریاد می‌زدند و از او می‌خواستند که مونزا فصل آینده به سمت اهداف بزرگ‌تری، از جمله صعود به اروپا، حرکت کند.

برلوسکنی هم اهداف جاه‌طلبانه‌ای دارد و گفت: «بعد از صعود به سری آ حالا باید به دنبال فتح اسکودتو و لیگ قهرمانان باشیم. من همیشه به قهرمانی عادت داشته‌ام و باید ببینیم چه خواهد شد.» 

برلوسکونی در دوران ۳۱ ساله حضورش در میلان توانست ۲۹ قهرمانی، از جمله هشت قهرمانی ایتالیا و پنج قهرمانی لیگ قهرمانان، به دست آورد و پرافتخارترین مدیر تاریخ فوتبال این باشگاه است.

به گزارش سایت آماری «اوپتا»، شصت و نهمین تیمی است که در سری آ حضور می‌یابد. مونزا همچنین دوازدهمین تیم ایالت لومباردی است که در بالاترین سطح فوتبال ایتالیا رقابت خواهد کرد.

بیشتر از فوتبال