میلان؛غول خفته بیدار شد

روسونری بعد از ۱۱ سال قهرمان ایتالیا شد و حالا به دنبال درخشش در لیگ قهرمانان است

میلان با برد سه بر صفر روز آخر در زمین ساسولو، با اقتدار قهرمان لیگ ایتالیا شد. این اولین قهرمانی میلان در سری آ (A) بعد از فصل ۱۱- ۲۰۱۰ است و این تیم موفق شد در کورس قهرمانی رقیب همشهری و قهرمان فصل گذشته، اینتر را کنار بزند.

میلان در یک دهه گذشته دوران تحقیرآمیزی را پشت سر گذاشت و هواداران این تیم تماشاگر ۹ قهرمانی متوالی یوونتوس بودند، تا اینکه فصل گذشته اینتر نوار قهرمانی‌های غول تورینی را قطع کرد. روسونری با این قهرمانی توانست با ۱۹ قهرمانی اینتر برابر کند؛ هرچند، آن‌ها در این رده‌بندی با یوونتوس، پرافتخارترین تیم ایتالیا (۳۶ قهرمانی) فاصله زیادی دارند.

فقط شکست در ساسولو می‌توانست میلان را از قهرمانی دور کند، ولی تیم پیولی هیچ تردیدی باقی نگذاشت و با دو گل ژیرو و یک گل کسیه، میزبان را شکست داد. میلان از اواخر ماه ژانویه فرم خیلی خوبی داشت و بعد از شکست مقابل اسپتزیا در ۱۷ ژانویه، ۱۶ بازی متوالی را بدون شکست پشت سر گذاشت و در این مدت تنها شش گل خورد.

تیم پیولی آمیزه‌ای از بازیکنان جوان و باتجربه بود و میلان در مسیر قهرمانی به یک نفر وابسته نبود. ژیرو با ۱۱ گل، رافائل لیائو با ۱۰ گل، و زلاتان با ۸ گل، بار خط حمله میلان را به دوش کشیدند. ابراهیموویچ در آخرین قهرمانی میلان هم حاضر بود؛ فصلی که در آن به طور قرضی از بارسا به این تیم پیوست.

درخشش مایک منیان، دروازه‌بان فرانسوی میلان، را نیز در راه این قهرمانی نمی‌توان نادیده گرفت. او سال گذشته با لیل به قهرمانی لیگ فرانسه رسید و این فصل هم با مهارهایش به میلان برای قهرمانی کمک کرد. حضور او کمک کرد که میلان به همراه ناپولی با ۳۱ گل خورده، عنوان بهترین خط دفاع را به دست آورد.

حالا نوبت اروپا است؟

میلان با هفت قهرمانی لیگ قهرمانان، یکی از تیم‌های پرافتخار قاره اروپا است و قهرمانی ایتالیا می‌تواند نشانه بازگشت این تیم به جمع بزرگان قاره باشد. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

سال‌های اوج میلان به دوران مالکیت سیلویو برلوسکونی برمی‌گردد که با مربیان بزرگش، مبدع تاکتیک‌های جدید بود و بهترین بازیکنان خارجی را جذب می‌کرد. پنج قهرمانی اروپایی میلان در دوران مالکیت برلوسکونی به دست آمده است، ولی باشگاه بعد از قهرمانی سال ۲۰۱۱ مجبور به کاستن از هزینه‌ها شد و بازیکنان بزرگش را از دست داد.

مالکیت باشگاه بعد از برلوسکونی به یوگونگ لی، تاجر چینی، رسید، ولی او نتوانست وام ۳۰۰ میلیون یورویی‌اش را بپردازد تا شرکت «الیوت منیجمنت» از سال ۲۰۱۸ مالکیت میلان را به عهده بگیرد. 

به گزارش خبرگزاری فرانسه، میلان یک بار دیگر در آستانه واگذاری است و شرکت سرمایه‌گذاری آمریکایی «ردبرد» با رقمی حدود ۱.۳ میلیارد یورو، کنترل باشگاه را به عهده می‌گیرد. 

آخرین تجربه میلان در لیگ قهرمانان خوب پیش نرفت و این تیم در فصل جاری در قعر جدول گروهش ایستاد. با این حال، مالکان آتی می‌خواهند با تقویت تیم، یک بار دیگر میلان را به جمع مدعیان قاره برگردانند و اولین قدم، می‌تواند خرید یک گلزن مطرح باشد.

بیشتر از فوتبال