نفتالی بنت: دوره مصونیت ایران به سر رسیده است

«دهه‌ها است که جمهوری اسلامی ایران به اسرائیل و کشورهای منطقه حمله‌های تروریستی می‌کند، اما سر اختاپوس در امان است»

جلسه کنست اسرائیل به ریاست نخست‌وزیر نفتالی بنت- GIL COHEN-MAGEN / POOL / AFP

نفتالی بنت، نخست‌وزیر اسرائیل، در سخنانی که روز یکشنبه، ۲۹ مه، در کنست ایراد کرد، گفت که رفتارهای تحریک‌کننده ایران از طریق گروه‌های نیابتی‌ جمهوری اسلامی دیگر بی‌مجازات نخواهد ماند.

بنت این سخنان را یک هفته پس از ترور حسن صیاد خدایی، از فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در تهران، اظهار کرده است.

اسرائیل حسن صیاد خدایی را به توطئه و ترتیب دادن حمله‌هایی علیه شهروندان اسرائیلی در کشورهای مختلف متهم کرده است. او که به گزارش خبرگزاری تسنیم در سوریه جنگیده و از «مدافعان حرم»‌ بود، در تاریخ ۲۲ مه، (اول خرداد) در داخل اتومبیل و در مقابل منزلش در خیابان مجاهدین اسلام در جنوب شرق تهران، به ضرب گلوله مهاجمان سوار بر موتورسیکلت به قتل رسید.

چنان که خبرگزاری رویترز می‌گوید، روش حمله یادآور موارد قبلی سوءقصد در ایران علیه دانشمندان هسته‌ای است که گمان می‌شود کار اسرائیل بوده‌اند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

خبرگزاری ایسنا از کشف و بازداشت اعضای یک شبکه اطلاعاتی و امنیتی اسرائیلی پس از ترور صیاد خدایی خبر داده بود.

دفتر نخست‌وزیری اسرائیل، که از جمله فعالیت‌های موساد (دستگاه اطلاعات و امنیت اسرائیل) را زیر نظر دارد، درباره ترور اخیر در تهران اظهارنظر نکرده است.

با این حال، نفتالی بنت در سخنان روز یکشنبه خود با وزیران اسرائیلی، ایران را به انجام حمله‌های مکرر به اهداف اسرائیلی متهم کرد.

بنت گفت:‌ «دهه‌ها است که حکومت ایران از طریق نیروهای نیابتی و ماموران خود به اسرائیل و کشورهای منطقه حمله‌های تروریستی می‌کند، اما سر اختاپوس، یعنی خود ایران، در امان است.»

او افزود: «همان طور که قبلا گفته‌ایم، دوره در امان بودن حکومت ایران به سر رسیده است. تامین‌کنندگان تروریسم، کسانی که تروریست‌ها را مسلح می‌کنند و کسانی که تروریست‌ها را [به ماموریت] اعزام می‌کنند، به سزای اعمال خود خواهند رسید.»

ایران وعده داده است که انتقام خون خدایی را می‌گیرد و انگشت اتهام خود را به سوی اسرائیل نشانه رفته است.