نخل طلای الماس‌نشان را چه کسی برای جشنواره فیلم کن ساخت

داستان عاشقانه بین جشنواره فیلم کن و شوپارد در سال ۱۹۹۷ آغاز شد

هرسال برنده نخل طلا، علاوه بر اعتبار به‌دست‌آمده از برنده شدن در جشنواره فیلم کن، یک قطعه باارزش هنری از خانه جواهر شوپارد به خانه می‌برد. هم‌زمان با هفتاد و پنجمین سال تاسیس جشنواره کن، خانه جواهر شوپارد هم بیست و پنجمین سال همکاری خود با این جشنواره جهانی معتبر فیلم گرامی داشت.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در گرامیداشت هفتاد و پنجمین دوره جشنواره فیلم کن که مصادف با بیست و پنجمین سالگرد مشارکت شوپارد با این رویداد است، این جواهرسازی سوئیسی یک جایزه خیره‌کننده جدید را برای این رویداد سالانه آماده کرده است. این جایزه بی‌نظیر نخلی طلایی که دارای دو برگ پر شده با الماس‌های ریز است و بر روی پایه‌ای از رز کوارتز قرار گرفته است.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Chopard Official (@chopard)

یکی از برگ‌ها به نشانه هفتاد و پنجمین سالگرد جشنواره کن با ۷۵ الماس پوشانده شده و دیگری با ۲۵ الماس نشان‌دهنده ۲۵ سال رابطه متعهدانه شوپارد و جشنواره فیلم کن است. نخل طلای زرد ۱۸ عیار بر روی بالشتک کریستال سنگی همیشگی‌اش قرار نگرفته، بلکه این بار بر روی پایه‌ای ساخته شده از «رز کوارتز » که به نماد عشق اساطیری یونان اشاره دارد، قرار گرفته است.

داستان عاشقانه بین جشنواره فیلم کن و شوپارد در سال ۱۹۹۷ آغاز شد، زمانی که کارولین شوفله، مدیر هنری و رئیس مشترک شوپارد، پس از ملاقات با پیر ویو، رئیس وقت جشنواره، نخل طلا را به همراه خود برد تا دستی به سر و رویش بکشد. این سخاوت و توجه خانه جواهر تبدیل شد به موضوع انتخابی «شوپارد عاشق سینماست» که با طراحی جواهراتی اختصاصی به قدردانی از بزرگ‌ترین فیلم‌های تاریخ سینما پرداخته است.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Chopard Official (@chopard)

نخل مدت‌هاست که برای گرامیداشت سالگرد جشنواره فیلم کن استفاده می‌شود. برای هفتادمین سالگرد این جشنواره نخلی پر از الماس را دیدیم و در سال ۲۰۱۴ برای نخستین بار این نخل با استفاده از طلایی که در یک روند اخلاقی استخراج و آماده شده بود ساخته شد.

بیشتر از زندگی