شوپارد از ۷۵ قطعه جواهر ممتاز در فرش قرمز جشنواره فیلم کن رونمایی کرد

شوپارد برای جشنواره هر سال یک جواهر تولید می‌کند

جشنواره فیلم کن دیگری در حال برگزاری است و این بدان معناست که ستاره‌های مشهور بین‌المللی سینما، مدل‌ها و مدیران صنعت فیلم از سراسر جهان از ۱۷ تا ۲۸ مه با پوشیدن جدیدترین جواهرات ساخته شده توسط خانه جواهرات سوئیسی روی فرش قرمز خواهند رفت.

امسال سال خاصی برای کن و شوپارد است؛ درحالی‌که جشنواره فیلم کن هفتاد و پنجمین سال تاسیس خود را جشن می‌گیرد، کن و شوپارد بیست و پنجمین سال همکاری خود با یکدیگر را گرامی می‌دارند. برای آنچه که اکنون دیگر تبدیل به یک سنت دیرینه شده است، کارولین شوفله، یکی از روسا و مدیر هنری شوپارد، از این رویداد برجسته برای رونمایی از جدیدترین مجموعه فرش قرمز خود استفاده خواهد کرد.

طبق همین سنت دیرینه شوپارد برای جشنواره هر سال یک جواهر تولید می‌کند. تا به حال صنعتگران شوپارد ۷۵ قطعه جواهر منحصر به فرد را با الهام از سینما از جذابیت‌های اولیه دوران سیاه و سفید گرفته تا رنگ‌های خیره‌کننده معاصر آن تولید کردند؛ مانند فیلم‌های الهام‌بخش، این جواهرات نیز قرار است تا تاثیری ماندگار داشته باشند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این مجموعه با یک سنجاق سینه برجسته به شکل گل رز که با الماس‌های سنگفرشی روی ساقه و برگ‌های سیاه رنگ پوشانده شده است، شروع می‌شود. این جواهر سیاه و سفید از اولین فیلم مصوت چارلی چاپلین، نورهای شهر، الهام گرفته شده که کارولین شوفله آن را «لحظه‌ای مهم در سینما» توصیف می‌کند.

گل رز یک پای ثابت در این مجموعه است و یکی از برجسته‌ترین رزهای این مجموعه یک چوکر است که از دانه‌های یاقوت صورتی و یک نقشه گل‌دار تشکیل شده که تبدیل به سنجاق می‌شود. یک حلقه که با گلبرگ‌های حکاکی شده پوشیده از یاقوت‌های صورتی رنگ تزئین شده است نیز وجود دارد. شوفله می‌گوید که الماس دو قیراطی درون گلبرگ‌ها به عنوان «قلب گل» عمل می‌کند.

سنگ‌های جواهر چند رنگ در بسیاری از جواهرات این مجموعه می‌درخشند. یک جفت گوشواره ماهی با سایه‌های آبی و سبزی که مانند انعکاس امواج می‌درخشد یکی از این قطعات است. یک نماد صلح به رنگ آب‌نبات قطعه مرکزی یک گردنبند است. گردنبند دیگری دارای یک قطعه مرکزی است که خورشید را در یاقوت‌های درخشان زرد و نارنجی بازسازی می‌کند و همچنین می‌توان آن قطعه را جدا کرد و به عنوان سنجاق سینه نیز پوشید.

شوفله یک حلقه کدو حلوایی‌ با سنگ گارنت‌های اسپاسارتین و تساوریت طراحی کرده که باز می‌شود و یک کفش الماس را نشان می‌دهد که یادآور داستان سیندرلا است. داستان «۱۰۱ سگ خال‌دار» نیز نماینده‌ای در این مجموعه جواهرات دارد که دستبندی است که سگ‌هایی را با پوششی از الماس‌های سیاه‌وسفید نشان می‌دهد. ساخت این قطعه به بیش از ۴۷۰ ساعت کار توسط کارشناسان جواهرات شوپارد نیاز داشت.

شاهکار آلفرد هیچکاک، «گرفتن یک دزد»، با یک گردنبند الماس با الماسی ۱۳٫۶۹ قیراطی بی‌عیب و نقص رنگ دی (D) با الهام از ریویرا فرانسه نیز گرامی داشته شده است.

سایر تولیدات جذاب مجموعه فرش قرمز عبارت‌اند از چندین گردنبند مروارید، مجموعه‌ای از حلقه‌های آکوامارین و الماس، گوشواره‌هایی به شکل یک گوندولا و پل‌های ونیزی و همچنین گوشواره‌هایی که با الماس‌های زرد، صورتی و سفید تزئین شده‌اند.

بیشتر از مُد و زیبایی