نفت روسیه به کمک سریلانکا می‌آید

سریلانکا با بدترین بحران مالی در تاریخ خود مواجه است

سریلانکا آخرین کشور آسیایی است که پس از تحریم‌های گسترده‌ علیه مسکو، نفت خام روسیه را خریداری می‌کند- AFP

بحران اقتصادی سریلانکا را تا مرز ورشکستگی کامل رسانده و در این شرایط، قرار است این کشور از روسیه نفت خام بگیرد و برای تولید سوخت موردنیاز خود از آن استفاده کند. در حال حاضر، سریلانکا با کمبود فلج‌کننده همه‌چیز، از بنزین گرفته تا گازوئیل، مواجه است.

به گزارش بلومبرگ، سامیت ویجسینگه، وزیر نیرو و انرژی سریلانکا، در یک مصاحبه گفت که قرار است نفت سبک روسیه در پالایشگاه «سیلان پترولیوم کراپ» (Ceylon Petroleum Corp) پالایش شود.

 این پالایشگاه روز ۲۸ مه نخستین محموله نفت خام را برای شروع به کار مجدد دریافت می‌کند.

ویجسینگه گفت: «پالایشگاه ساپوگاسکاندا از نفت خام سبک سیبری استفاده می‌کند.» او افزود که این یکی از چندین نوع نفت خامی است که پالایشگاه ما می‌تواند در کنار نفت موربان ابوظبی و نفت سبک ایران آن را فرآوری کند.

 هنوز مشخص نیست که سریلانکا هزینه این محموله را چگونه پرداخت خواهد کرد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

سریلانکا آخرین کشور آسیایی است که پس از حمله مسکو به اوکراین که محکومیت‌ها و تحریم‌های گسترده‌ای را در پی داشت، نفت خام روسیه را خریداری می‌کند. اکثر پالایشگاه‌ها در ایالات متحده و سراسر اروپا، خرید از این تولیدکننده عضو اوپک‌پلاس را متوقف کرده‌اند و این امر کاهش شدید قیمت نفت روسیه در بازار را سبب شده؛ موضوعی که فرصت خرید ارزان‌قیمت برای چین و هند را افزایش داده است.

بر اساس داده‌های ردیابی کشتی که بلومبرگ جمع‌آوری‌ کرده، کشتی نیسوس دلوس، حامل محموله‌ای از سیبری، پس از یک ماه لنگر انداختن، به یک بندر نقل‌مکان کرده است. این کشتی روز ۲۹ مارس در بندر نووروسیسک در دریای سیاه بارگیری کرد.

سریلانکا با بدترین بحران مالی در تاریخ خود مواجه است. این کشور با کمبود همه‌چیز، از غذا گرفته تا نفت، دست به گریبان است. عرضه سوخت به حدی کم است که دولت به شهروندان گفته است برای بنزین در جایگاه‌های بنزین صف نبندند. این کشور در تلاش است تا پول موردنیاز برای خرید نفت را تامین کند.

بیشتر از جهان