مشوق‌های ریاض برای فیلم‌هایی که در عربستان سعودی فیلمبرداری می‌شوند

«صنعت فیلم در عربستان سعودی به سرعت در حال پیشرفت است»

منطقه العلا یکی از جذابیت‌ها تاریخی عربستان سعودی است که برای فیلم‌سازان جذابیت‌های بیسار دارد-  AlUla/CANCA

کمیسیون فیلم عربستان سعودی اعلام کرد، برای فیلم‌هایی که بخشی از آن یا به طور کامل در این کشور فیلمبرداری می‌شوند ۴۰ درصد تخفیف در هزینه تولید قائل می‌شود.

عبدالله العیاف، مدیر اجرایی کمیسیون فیلم عربستان سعودی، با اعلام این خبر در حاشیه جشنواره فیلم کن، گفت که این برنامه برای همه تهیه‌کنندگان از جمله تهیه‌کنندگان محلی، منطقه‌ای و بین‌المللی است.

وی افزود: «ما از درخواست‌های‌ تهیه‌کنندگان برای دریافت این امتیاز، استقبال می‌کنیم.»

عبدالله العیاف گفت: «صنعت فیلم در عربستان سعودی به سرعت در حال پیشرفت است و ما به سرمایه‌گذاری در زمینه آموزش افراد محلی و توسعه زیرساخت‌های خود ادامه می‌دهیم تا اطمینان حاصل کنیم که در موقعیتی قرار داریم که توانایی حمایت از همه تولیدات را داریم.»

مدیر اجرایی کمیسیون فیلم عربستان سعودی افزود: تشویق تهیه‌کنندگان به تولید فیلم در عربستان سعودی باعث می‌شود تا از قابلیت‌های صنعت فیلم رو به رشد خود بهره‌مند شویم و مناظر طبیعی منحصر به فرد خود را به نمایش بگذاریم و طیف متنوعی از تولیدات را جذب کنیم.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به گفته این مقام سعودی باید برای تولید‌کنندگانی که فرهنگ و مناظر طبیعی عربستان سعودی را به نمایش می‌گذارند، ایجاد انگیزه کرد.  

مدیر اجرایی کمیسیون فیلم عربستان سعودی هدف اصلی این برنامه را ارائه این کشور به عنوان یک «مرکز تولید در سطح جهانی» دانست.

عربستان سعودی پیش از این زمینه را برای ساخت سه فیلم مهم هالیوودی فراهم کرده است.

فیلم حادثه‌ای «قندهار» به کارگردانی ریک رومن و با بازی جرارد باتلر در منطقه «العلا» فیلمبرداری می‌شود. این نخستین فیلم بزرگ آمریکایی است که در این منطقه تاریخی فیلمبرداری می‌شود.

روپرت وایت کارگردان بریتانیایی نیز در حال ساخت فیلم «جنگجوی صحرا» با حضور مجموعه بازیگران بین‌المللی از جمله بن کینگزلی و آنتونی مکی در عربستان سعودی است. این فیلم قرار است اواخر سال پخش شود.

فیلم «گیلاس» به کارگردانی آنتونی روسو و جوزف وی روسو با بازی تام هالند در شهر ریاض و شهر تاریخی العلا فیلمبرداری و اکنون در «اپل تی‌وی» در حال پخش است.

هفتاد و پنجمین جشنواره فیلم کن که از ۱۷ ماه مه آغاز شد، روز یکشنبه ۲۸ ماه به پایان می‌رسد.

بیشتر از فیلم