دوره آموزشی «متخصص العلا» برای معرفی جاذبه‌های گردشگری شهر باستانی عربستان

مقام‌های عربستان سعودی می‌کوشند تا سال ۲۰۲۳ شمار گردشگران منطقه العلا را به ۲۵۰هزار نفر برسانند

نخستین برنامه آموزشی مرکز اطلاعات تجارت و گردشگری العلا با عنوان «متخصص العلا» (AlUla Specialist) راه‌انداری شد. کمیسیون سلطنتی استان العلا عربستان سعودی این برنامه آموزشی را با هدف جذب شمار بیشتری از گردشگران برای آژانس‌‌های مسافربری برگزار می‌کند.

برنامه آموزشی آژانس‌های مسافربری «متخصص العلا»، در نمایشگاه «بازار سفر عربی» امسال شهر دبی، در امارات متحده عربی، راه‌اندازی و معرفی شد.

العلا منطقه‌ای در شمال غربی عربستان سعودی، در منطقه موسوم به مداین صالح واقع است.

ایندیپندنت فارسی

مقبره‌های مدائن صالح در سال ۲۰۰۸ به عنوان میراث جهانی سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی سازمان ملل متحد (یونسکو) در عربستان سعودی معرفی شد.

در سال‌های گذشته، مقام‌های دولتی العلا تلاش زیادی کرده‌اند تا بافت تاریخی‌ و جاذبه‌های گردشگری‌ این منطقه را به شمار بیشتری از آژانس‌های مسافربری منطقه معرفی کنند.

برنامه آموزشی آژانس‌های مسافربری «متخصص العلا» شامل معرفی العلا به عنوان یک مرکز ثبت یونسکو، بافت‌های تاریخی شهر قدیمی و مناطق اطراف آن است. این برنامه به دو زبان انگلیسی و عربی برگزار می‌شود.

منطقه تاریخی العلا، تنها در سال ۲۰۲۱، پذیری بیش از ۱۵۰هزار گردشگر بود.

در این دوره آموزشی وسائل ارتباط جمعی خاص در اختیار نمایندگان آژانس‌های گردشگری قرار می‌گیرد که می‌توانند از طریق آن به اطلاعات مختلفی، از جمله برگه‌های اطلاعاتی، راهنمای بازدیدکنندگان، ویدیوها و وبینارهای آموزشی، بسته‌های پاداش‌ها و مشوق‌های تجاری و البته نیز اخبار به‌روز منطقه، دسترسی داشته باشند.

ایندیپندنت فارسی

به گفته فیلیپ جونز، مدیر ارشد بازاریابی، العلا یک مقصد بسیار غنی و الهام‌بخش است. ما مشتاقانه منتظریم تا منطقه را ابتدا به صورت دیجیتالی و سپس به صورت حضوری، به شرکای تجاری خود معرفی کنیم.

العلا به‌عنوان یکی از مقاصد نوظهور منطقه در حال پیشرفت است و مسافران از سراسر جهان را به خود جذب کرده است.

مقام‌های دولتی عربستان سعودی تلاش دارند تا سال ۲۰۲۳ شمار گردشگران این منطقه را به ۲۵۰هزار نفر برساند.

ایندیپندنت فارسی

اطلاعات مربوط به ساخت اقامتگاه‌های جدید العلا، از جمله هتل‌ها و اقامتگاه‌های بوم‌گردی، و نیز اخبار رویدادها و تقویمی از برنامه مختلف فرهنگی و… از جمله اطلاعاتی است که امسال در همایش تجاری بازارهای سفرهای عربی شهر دبی ارائه شده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

نمایشگاه هنرهای مفهومی سراب (Desert X AlUla) العلا نیز فوریه سال ۲۰۲۱ در همین منطقه برگزار شد.

نخستین برنامه موسیقی جمعی از هنرمندان ایرانی در عربستان سعودی نیز در سال ۲۰۲۰ در همین منطقه برگزار شد. در این برنامه ابی، (ابراهیم حامدی)، اندی و لیلا فروهر، آرش و برخی دیگر از هنرمندان ایرانی در مرکز هنری المرایا در العلا برنامه اجرا کردند.

بیشتر از سفر