دفاع مدیر ارشد اسپیس‌اکس از ایلان ماسک و رد ادعای آزار جنسی

مهماندار «اسپیس‌اکس» ادعا کرده بود که ماسک اندام جنسی خود را عریان کرده و به او پیشنهاد رابطه جنسی داده بود

رئیس و مدیر اجرایی «اسپیس اکس»، در ایمیلی به کارمندان خود از ایلان ماسک، بنیانگذار این شرکت، دفاع کرد- Joel KOWSKY / NASA / AFP

رئیس اسپیس اکس هم وارد بحث مربوط به آزار جنسی ایلان ماسک شد. گوین شاتول حاضر نشده است در این‌باره با بقیه گفت‌وگو کند، اما در یک ایمیل گروهی به کارمندانش گفت که اتهام‌ها علیه ماسک را باور نمی‌کند.

هفته گذشته، پس از انتشار گزارشی در نشریه «اینسایدر» مبنی بر اینکه «اسپیس اکس» در سال ۲۰۱۸ به یکی از مهمانداران این شرکت ۲۵۰ هزار دلار پرداخته است (تا او را ساکت کنند)، گوین شاتول، رئیس و مدیر اجرایی «اسپیس اکس»، در ایمیلی به کارمندان خود از ایلان ماسک، بنیانگذار این شرکت، دفاع کرد. مهماندار «اسپیس‌اکس» ادعا کرده بود که ماسک اندام جنسی خود را عریان کرده و به او پیشنهاد رابطه جنسی داده بود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

شاتول روز جمعه در ایمیلی گروهی خطاب به کارمندان نوشت: «بگذارید واضح بگویم که اسپیس‌اکس هیچ‌گونه آزار و مزاحمتی را تحمل نمی‌کند. یعنی (احتمال) پذیرش چنین چیزی برابر با صفر است. ما قاطعانه معتقدیم که همه افراد در اسپیس‌اکس سزاوار احترام‌اند. و هر اتهام آزار و مزاحمت، صرف نظر از اینکه چه کسی در آن دخیل است، بسیار جدی گرفته می‌شود. بخش منابع انسانی تمام ادعاهایی را که به آن‌ها ارائه می‌شود، کامل بررسی می‌کند و اقدامات انضباطی مناسب را انجام می‌دهد. من شخصا معتقدم که این ادعاها صحت ندارد. نه به این دلیل که برای ایلان کار می‌کنم، بلکه به این دلیل که ۲۰ سال با او از نزدیک کار کرده‌ام و هرگز چیزی شبیه به این اتهامات ندیده‌ و نشنیده‌ام.»

ماسک هفته گذشته اتهام‌های مبتنی بر سوء‌رفتار جنسی را رد کرد و گفت که در پشت پرده «این داستان چیزهای بیشتری وجود دارد»، و مقاله منتشر شده در «اینسایدر» را ترور شخصیت با انگیزه سیاسی خواند.
او نوشت: «اگر من تمایل به آزار جنسی داشتم، بعید است که این اولین بار در سراسر ۳۰ سال زندگی حرفه‌ای من باشد که چنین چیزی رو می‌شود.»

ماسک و دپارتمان حقوقی «اسپیس‌اکس»، پرداخت ۲۵۰ هزار دلار غرامت این شرکت به مهماندار هواپیما را رد نکرده‌اند.

بیشتر از جهان