آمریکا نفتکش روسی حامل نفت ایران را توقیف کرد

دادگستری آمریکا در حال انتقال محموله نفتی توقیف شده به ایالات‌متحده است

این نفتکش در آب‌های یویان توقیف شده بود-Russian Embassy/Twitter

دادگستری آمریکا روز سه‌شنبه اعلام کرد، در حال انتقال محموله نفتی است که در آب‌های یونان توقیف شده بود. مقامات بر اساس قوانین تحریم اتحادیه اروپا علیه روسیه یک نفتکش را که گمان می‌رفت متعلق به روسیه باشد در آب‌های یونان توقیف کردند. اما بعدا مشخص شد که این نفتکش روسی در واقع حامل نفت ایران بوده است.

خبرگزاری دا جونز گزارش داد که این نفتکش اوایل ماه آوریل به یونان رسید و گزارش‌هایی درباره نیاز این نفتکش به حل مشکل فنی منتشر شد. بررسی‌ها نشان داد که این نفتکش با نام لانا (پگاس) و پرچم روسیه است و تصور بر این بود که نفت روسیه را حمل می‌کند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

یک مقام یونانی به داو جونز گفت: «آمریکا خواستار توقیف محموله نفتی شد، چون از یک کشور تحریم شده می‌آمد و یک کشتی تحریم شده آن را حمل می‌کرد.» مقاما‌ت یونان ۱۵ آوریل اعلام کردند که این کشتی بر اساس قوانین تحریم اتحادیه اروپا توقیف شده است.

اتحاد علیه ایران هسته‌ای، برای بار نخست اعلام کرد که این نفتکش قصد انتقال نفت ایران به روش کشتی به کشتی را داشته است. یکی از روش‌های متداول برای دور زدن تحریم‌های نفتی که ایران در سال‌های اخیر به تکرار از آن استفاده کرده است.

آمریکا صادرات نفت ایران را تحریم کرده است. اما باوجود موارد متعدد توقیف نفتکش‌های حامل نفت ایران، جمهوری اسلامی به کمک روش‌های مختلف از خاموش کردن سیستم ردیاب نفتکش‌ها تا تغییر پرچم و انتقال کشتی به کشتی، به صادرات نفت خود ادامه می‌دهد.

آمریکا معمولا محموله‌های نفتی توقیف شده از ایران را می‌فروشد و درآمد آن را به خانواده قربانیان حمله‌های تروریستی اختصاص می‌دهد.

بیشتر از جهان