صدای خانواده سلطنتی روی تبلیغ تلویزیونی

مگان مرکل،‌ کیت میدلتون و همسران از سلامت روان می‌گویند

GETTY 

دوک‌ها و دوشس‌های ساسکس و کمبریج دور هم جمع شده‌اند تا روی تبلیغات تلویزیونی چالش جدیدی در رابطه با سلامت روان صداگذاری کنند.

این فیلم کوتاه به چالش «ذهن یکایک ما اهمیت دارد» پرداخته و دوشنبه شب هم‌زمان از چندین شبکه‌ی تلویزیونی پخش می‌شود. این تبلیغات بخشی از یک «حرکت ملی» است.

سازمان سلامت عمومی بریتانیا با همراهی اداره‌ ملی خدمات سلامت این کشور چالش «ذهن یکایک ما اهمیت دارد» را به راه انداخته تا مردم را از علائم اولیه‌ بیماری‌های روانی آگاه کند.

در این فیلم سه دقیقه‌ای افراد مشهوری هم‌چون قهرمان سابق کریکت فردی فلینتاف، گلن کلوسِ بازیگر و داوینا مک‌کالِ مجری شرکت دارند و کلر بالدینگِ مجری ساعت یک ربع به ۹ شب در بخش پیام‌های بازرگانی شبکه‌ی اسکای، شبکه‌ی ۴، آی تی وی، شبکه‌ی ۵ و ام تی وی آن را معرفی می‌کند و سپس پخش می‌شود.

می‌گویند این آگهی از «اولویت پخش» برخوردار است و آن را ۱۰ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر بیننده از چندین شبکه‌ی تلویزیونی می‌بینند.

اولین فرد از خانواده‌ی سلطنتی که صدای‌اش در این آگهی پخش می‌شود شاهزاده ویلیام است. او توضیح می‌دهد که نقص در سلامت روان برای افراد در سراسر جهان پیش می‌آید.

دوک می‌گوید «برای همه ی ما پیش آمده در برابر مشکلات زندگی کم آورده باشیم».

«میلیون‌ها تن از ما در سراسر کشور-در سنین و با شدت‌ها و به علل‌ مختلف- با چالش‌هایی در سلامت روان‌مان روبرو هستیم».

شاهزاده هری می‌افزاید این اتفاق برای هرکسی از جمله «برادر، مادر، هم‌کار یا همسایه‌مان» ممکن است بیفتد. سپس می‌گوید بسیاری از مردم بر این باورند که «در این وضعیت کاری نمی‌توان کرد».

سپس مگان حرف او را قطع می‌کند و می‌گوید این فرض «غلط» است.

دوشس می‌گوید «می‌شود برای این مشکلات کارهایی کرد. راه‌ جدیدی هست که با آن می‌شود اوضاع را تغییر داد.

چالش «ذهن یکایک ما اهمیت دارد» راه‌های ساده‌ای برای مراقبت از سلامت روان پیش پای شما می‌گذارد».

کاترین توضیح می‌دهد که حرکت جدید «ذهن یکایک ما اهمیت دارد» در فضای مجازی برنامه‌ا‌ی رایگان در اختیار کسانی قرار می‌دهد که نیاز دارند بدانند چگونه بر اضطراب‌شان غلبه کنند، حال‌شان را بهتر کنند و «بر اوضاع روانی خود تسلط بیش‌تری داشته باشند».

در این برنامه‌ برخط و رایگان، کاربران برای تعیین سلامت روان در امتحانی شرکت می‌کنند و «نقشه‌ی روان» هر کاربر برایش به نمایش درمی‌آید. این نقشه به کاربران کمک می‌کند بدانند چگونه مراقب سلامت روان خود باشند.

در آینده‌ای نزدیک محتوای بیشتر، شامل توصیه‌هایی در رابطه با سلامت روان پیش از تولد و راه‌نمای والدین در باب مراقبت از فرزندان، به این برنامه اضافه می‌شود.

هم‌چنین به کاربران این برنامه توصیه می‌شود از برنامک‌های موجود در زمینه‌ی سلامت روان استفاده کنند و سلامت روان خود را بهبود بخشند.

به علاوه، برای کسانی که به اینترنت دسترسی ندارند مطالبی بر روی کاغذ در مکان‌های عمومی مانند کتابخانه‌ها توزیع می‌شود.

کالج سلطنتی پزشکان عمومی از این چالش حمایت کرده و وزیر بهداشت مت هنکاک نیز از آن تجلیل کرده است.

هنکاک گفت: «این چالش بر برابری جایگاه سلامت تن و روان تأکید دارد و می‌گوید باید هر دوی این‌ها را جزو داشته‌هایی بدانیم که هرکس باید با حمایت اداره‌ ملی خدمات سلامت و دولت انگلستان روی آن‌ها سرمایه‌گذاری کند. روان آدمی چیزی نیست که فقط هرگاه دیدیم دچار مشکل شده لازم باشد به دادش برسیم».

کلر مرداک مدیر بخش ملی سلامت روانِ اداره‌ ملی خدمات سلامت انگلستان گفت این چالش «قطعاً باعث می‌شود تغییرات بسیار زیادی در وضعیت آگاهی‌بخشی در رابطه با سلامت روان و نحوه‌ی برخورد با این موضوع رخ دهد».

مرداک گفت: «قطعاً شبکه‌های اجتماعی مجازی، سطح گسترده‌تری از جامعه، افراد مشهور، و بازار کسب و کارهای مرتبط با این موضوع باید دست به کار شوند و دیگر در آتش مسائلی ندمند که می‌تواند باعث بیماری‌های روانی زیادی در جامعه ‌شود، مسائلی از قبیل ارائه‌ی تصویر بدن بی‌نقص، آرایش و عمل‌های جراحی زیبایی، محصولات رژیمی، بازی‌ و شرط‌بندی که هر روز ما را بمباران می‌کنند».

نظرسنجی جدید سازمان سلامت عمومی  بریتانیا از بیش از سه هزار بزرگ‌سال در بریتانیا نشان می‌دهد در سال گذشته علائم اولیه‌ بیماری‌های روانی در ۸۳ درصد از آنان بروز کرده است.

این علائم شامل احساس نگرانی و اضطراب، بی‌حوصلگی و مشکلات خواب بوده است.

بیش از یک چهارم پاسخ‌دهندگان به این نظرسنجی گفته‌اند به مدت بیش از شش ماه دست روی دست گذاشته‌اند و کاری برای رفع مشکل‌شان نکرده‌اند.

در عین حال، بیش از نصف شرکت‌کنندگان گفته‌اند برای کنار آمدن با مشکل‌شان به سازوکارهایی مانند سیگار، الکل، رژیم غذایی ناسالم و انزوای اجتماعی روی آورده‌اند.

این نوشته برگردان فارسی از مقالات منتشر شده دیگری است و منعکس کننده دیدگاه سردبیری روزنامه ایندیپندنت فارسی نمی باشد.

www.independent.co.uk/life-style/health-and-families

© The Independent

بیشتر از زندگی