منچسترسیتی قهرمان لیگ برتر شد

سیتیزن‌ها توانستند به رغم ناکامی در رسیدن به فینال اروپا، با قهرمانی در لیگ برتر هواداران خود را شاد کند

آبی پوشان شهر منچستر در این بازی با مالکیت ۷۱ درصدی و ۲۴ شوت و ۱۳ کرنر برتری کاملی بر حریف خود داشتند- AFP

منچسترسیتی قهرمان لیگ برتر شد. اما این جمله ساده به هیچ‌وجه درام بازگشت خارق‌العاده در برابر استون ویلا را توصیف نمی‌کند.

شاید این سه تصویر از پپ گواردیولا به خوبی روند بازی را نشان دهد: 

در دقیقه ۶۹، زمانی که فیلیپه کوتینیو، آستون ویلا را دو بر صفر جلو انداخت، سرمربی سیتی که در صندلی خود فرو رفته بود، کاملا بی‌حال به نظر می‌رسید. زبان ظاهر او نشان می‌داد که شکست خورده و روحیه‌اش را از دست داده است.

اما در دقیقه ۸۱، زمانی که ایلکای گوندوگان گل پیروزی منچسترسیتی را به ثمر رساند، او مانند کودک خردسالی بود که به آنچه می‌خواهد رسیده است، و حالا غرق در سرور و شادی است.

 سپس سوت پایان بازی، اشک‌های گواردیولا را درآورد.

این بازی نشان داد که حتی برای مربی‌ای که همه افتخارها را پیش‌تر به کف آورده است و برتری‌اش هم به ندرت به چالش کشیده می‌شود، قهرمانی چه اهمیتی دارد.

سیتی بازی دو بر صفر باخته را با یک نتیجه سه بر دو عوض کرد تا بار دیگر نشان دهد که از چه توانایی بالایی برخوردار است.

در حالی که استیون جرارد و کوتینیو کوشیدند تا دین خود را به تیم سابق خود ادا کنند، این گواردیولا بود که با یک تعویض طلایی و به میدان آوردن ایلکای گوندوگان، روند بازی را تغییر داد تا این بازیکن آلمانی در دقیقه ۷۶ یکی از گل‌ها را جبران کند. نکته جالب توجه اینکه پاس این گل را هم رحیم استرلینگ داد که او هم پیش از گوندوگان وارد زمین شده بود. دو تعویض گواردیولا، زمینه‌ساز گل اول منچسترسیتی شد.

دو دقیقه بعد، یکی تعویض‌ دیگر گواردیولا هم به ثمر نشست و «کات بک» الکساندر زینچنکو با ضربه دقیق زمینی رودری، بازی را به تساوی کشاند.

اما این پایان کار نبود و در دقیقه ۸۱، بار دیگر پای گوندوگان به گل‌زنی باز شد تا تعویض‌های بی‌نظیر سرمربی اسپانیایی سیتی در پنج دقیقه، ورق ‌بازی را برگرداند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

پیروزی منچسترسیتی در این بازی باعث شد تا نتیجه بازی لیورپول دیگر بر قهرمانی تاثیر نگذارد و آبی‌پوشان توانستند از قهرمانی خود در فصل پیش دفاع کنند. سیتیزن‌ها با ۹۹ گل زده و ۹۳ امتیاز، یک فصل فوق‌العاده را پشت سر گذاشتند.

آبی‌پوشان منچستر در این بازی با مالکیت ۷۱ درصدی و ۲۴ شوت و ۱۳ کرنر، برتری کاملی بر حریف خود داشتند.

با پایان بازی، هواداران این تیم به زمین آمدند و از کادر فنی و بازیکنان تیم تشکر کردند؛ اما این موضوع با انتقادهای بسیاری مواجه شد.

گری نویل، بازیکن سابق تیم ملی انگلیس، با اشاره به اینکه ۳۰ سال از زمانی که حصارهای دور زمین فوتبال جمع شده است می‌گذرد و زنان و کودکان بسیاری به استادیوم‌ها می‌آیند، از اقدام برخی هواداران در ورود به زمین فوتبال انتقاد کرد.

روی کین هم گفت که این کار تماشاگران خطرناک است و ممکن است به بازیکنان تیم رقیب آسیب بزند. او افزود: «مردم پس از کووید برگشته‌اند و نمی‌دانند چگونه رفتار کنند. این کار مایه شرمساری است.»

در هر حال، منچسترسیتی توانست به رغم ناکامی در رسیدن به فینال اروپا، با قهرمانی در لیگ برتر،  تا حدی هواداران خود را آرام کند.

بیشتر از فوتبال