انتقاد مقام بریتانیایی از شادی بعد از گل بازیکنان منچستر سیتی

«مسخره است که بگوییم بازیکنان به غریزه خود عمل کرده‌اند.»

بازیکنان گواردیولا در منچسترسیتی پس از گل روز چهارشنبه فیل فودن به برایتون، یکدیگر را در آغوش گرفتند-Clive Brunskill / POOL / AFP

جولیان نایت، رئیس اداره دیجیتال، فرهنگ، رسانه و ورزش بریتانیا، این استدلال پپ گواردیولا را که بازیکنانش از شدت خوشحالی نمی‌توانستند همدیگر را در آغوش نگیرند، «مسخره» خوانده است.

این بازیکنان به دلیل پایبند نبودن به دستورالعمل‌های سختگیرانه لیگ برتر و اتحادیه فوتبالیست‌های حرفه‌ای برای «به حداقل رساندن تماس تا حد ممکن» اینک به شدت مورد انتقاد قرار گرفته‌اند.

تیم‌های فوتبال همچنان به ثمر رسیدن گل‌های خود را جشن می‌گیرند، اما بازیکنان گواردیولا در منچسترسیتی پس از گل روز چهارشنبه فیل فودن به برایتون، یکدیگر را در آغوش گرفتند.

نایت به تایمز گفت: «مسخره است که بگوییم بازیکنان به غریزه خود عمل کرده‌اند. آن‌ها می‌توانند جلوی خود را بگیرند.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

«ما در گذشته موارد زیادی دیده‌ایم که کسی گل خود را مثلا با یک رقص خاص جشن می‌گیرد؛ این را به خصوص در فوتبال آمریکایی می‌بینیم اما این که همه برای جشن گرفتن یک گل روی همدیگر بپرند، قابل اجتناب است. آن طور که خوانده‌ام این یک تخلف قابل اخطار دادن نیست اما مطمئنا می‌تواند در زیرمجموعه رفتارهای غیرورزشی قرار بگیرد.»

«مقامات فوتبال می‌توانند از داوران بخواهند همان‌گونه که به درآوردن پیراهن در زمین کارت زرد می‌دهند، به این حرکت نیز واکنش مشابه نشان دهند. هیچ‌کدام از ما فرشته نیستیم اما در وضعیتی که همه تلاش می‌کنیم پیام حفظ فاصله از دیگران را در جامعه ترویج کنیم، بازیکنان باید بتوانند جلوی خود را بگیرند و لااقل دیگر یک تپه آدم در میدان فوتبال درست نکنند.» 

© The Independent

بیشتر از ورزش