تداوم تجمع‌ اعتراضی بازنشستگان در شهرهای مختلف ایران

این گروه از بازنشسته‌های سازمان تامین اجتماعی، که مهمترین مطالبات‌شان به اجرای طرح همسان‌سازی حقوق‌ها و بیمه‌های تکمیلی‌شان مربوط می‌شود، بار دیگر در شهرهای قزوین، اهواز، کرمان و تبریز تجمع کردند

بازنشسته‌های سازمان تامین اجتماعی در اعتراض به نادیده گرفتن مطالبات و رسیدگی نکردن به خواسته‌های‌شان در برخی شهرهای ایران تجمع‌هایی را برگزار کردند. با توجه به ویدئوهای منتشر شده از این تجمع‌ها در شبکه‌های اجتماعی، این گروه از بازنشستگان در روز ۱ خرداد ۱۴۰۱ و در شهرهای قزوین، اهواز، کرمان و تبریز گرد هم آمدند و اعتراض‌شان را نسبت به وضع موجود اعلام کردند.

در ویدئوهای منتشر شده از این تجمع‌ها، گروه‌هایی متشکل از زن‌ها و مردها دیده می‌شوند که شعارهایی علیه وزیر کار دولت سیزدهم سر می‌دهند و در عین‌حال تقاضای افزایش حقوق و اجرای برخی دیگر از مطالبات‌شان را دارند.

در یکی از ویدئوهای منتشر شده، گروهی از بازنشسته‌های سازمان تامین اجتماعی دیده می‌شوند که با راهپیمایی در یکی از خیابان‌های اصلی شهر اهواز، خودشان را روبه‌روی ساختمان اداره کل سازمان تامین اجتماعی استان خوزستان می‌رسانند و در همان‌جا به شعار دادن ادامه می‌دهند.

بازنشسته‌ها و مستمری‌بگیران سازمان تامین اجتماعی در ماه گذشته بارها تجمع‌هایی اعتراضی در دیگر شهرهای ایران برگزار کرده بودند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به‌عنوان مثال، خبرگزاری هرانا روز ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ از برگزاری تجمع‌های این گروه از بازنشسته‌ها در مقابل ساختمان سازمان تامین اجتماعی شهرهای اردبیل، رشت و اراک خبر داد.

پیش‌تر نیز برخی دیگر از بازنشسته‌های سازمان تامین اجتماعی در نیمه اسفند ۱۴۰۰ و در بسیاری از شهرهای ایران، از جمله کرمانشاه و شوش، در اعتراض به اجرا نشدن طرح همسان‌سازی حقوق‌ها و مستمری‌ها و همچنین مشکل‌هایی که با بیمه‌های تکمیلی‌شان دارند، تجمع‌هایی برگزار کردند.

مطالبات بازنشسته‌هایی که در تجمع‌های اعتراضی روز اول خرداد شرکت کردند نیز بر همین موارد تاکید داشت.

جدای از بازنشسته‌های سازمان تامین اجتماعی، معلم‌ها و کارگرها نیز در ماه‌های گذشته به خیابان آمدند و اعتراض‌شان نسبت به وضع موجود، خاصه مصائب اقتصادی، را بیان کردند. در کنار حضور خیابانی، این گروه‌ها تحصن‌ها و اعتصاب‌هایی را هم در ماه گذشته سازمان‌دهی کردند که از حمایت اجتماعی مردم نیز برخوردار شد.